5 November 2009, 16:28
O.K. Ik geloof nu wel dat het mogelijk moet zijn op lpg te rijden.
Het is dus duidelijk dat je dan er verstandig aan doet het motor management systeem hiervoor gaat moderniseren door bijvoorbeeld het systeem van BS-Autotune. Het originele K-jet blijft behelpen en risicovol. Een backfire betekent wel einde K-jet.
Dan blijft over de aanschafprijs van een compleet systeem. ââ¬2500,- is erg veel geld. Je moet behoorlijk veel km's maken om dit verschil tussen benzine er weer uit te halen. De meesten onder ons hebben zo'n auto als hobby of tweede auto erbij. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dan nog.
Om dan lpg meteen aan te wijzen als alternatief voor RON 98, nee. Vind ik persoonlijk vanwege de kosten dus niet. Met 5000 - 8000 km per jaar haal je dat er niet snel uit.
Een optie zou dus kunnen zijn om de K-jet te vervangen voor een programmeerbaar systeem zodat de B21et wel goed op euro95 kan draaien en mogelijk zuiniger.
Het is dus duidelijk dat je dan er verstandig aan doet het motor management systeem hiervoor gaat moderniseren door bijvoorbeeld het systeem van BS-Autotune. Het originele K-jet blijft behelpen en risicovol. Een backfire betekent wel einde K-jet.
Dan blijft over de aanschafprijs van een compleet systeem. ââ¬2500,- is erg veel geld. Je moet behoorlijk veel km's maken om dit verschil tussen benzine er weer uit te halen. De meesten onder ons hebben zo'n auto als hobby of tweede auto erbij. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dan nog.
Om dan lpg meteen aan te wijzen als alternatief voor RON 98, nee. Vind ik persoonlijk vanwege de kosten dus niet. Met 5000 - 8000 km per jaar haal je dat er niet snel uit.
Een optie zou dus kunnen zijn om de K-jet te vervangen voor een programmeerbaar systeem zodat de B21et wel goed op euro95 kan draaien en mogelijk zuiniger.
