4 November 2009, 17:35
Jemig wat een topic dit zeg.....
Ik denk persoonlijk dat er veel tussen de oren zit over het werkelijke verschil tussen 95 & 98 bij een STANDAARD (dus niet super getuned of wat dan ook) auto.
Als voorbeeld; mijn 242GT (met b21e k-jet motor), loopt zowel op benzine als gas, op beide brandstoffen doet hij dit prima !
Nu hebben een aantal mensen ook de auto gereden, zowel op benzine als op gas, en als ik dan vraag of ze verschil voelen krijg ik een 'nee' als antwoord.
Grappig.
Nu heb ik bij een rollenbankdag laatst de auto op zowel benzine als gas laten testen, en nu zit hier toch een goede 10p tussen, in het nadeel van LPG.
(nu komt dit omdat de LPG installatie poepierijk stond afgesteld... inmiddels opgelost...)
Wat wil ik hiermee zeggen ?
-> Ik geloof simpel weg niet dat mensen zo'n gevoelige kont hebben dat ze in hun standaard -goedafgestelde- auto het verschil voelen in power tussen 95 & 98.
Pingelt de auto op euro95 ? weet je dat heel zeker ?
En dat B21ET's zouden pingelen op euro95 bij 'volgas' zal hoogstwaarschijnlijk toch aan de afstelling van de motor liggen.
Dus 98 erin stoppen is dan een lapmiddel.. als je het mij zou vragen...
Er zijn namelijk zat B21ET's die meer dan het dubbele vermogen draaien zonder te pingelen, op euro 95 ! (maar dan met een fatsoenlijk motormanagement systeem).
OK, topicje K-Jet + LPG; kan het ? -> JAZEKR!
kan het ook goed? -> JAZEKER!
Nu is het bewezen dat de oude Necam gas-systemen goed werken icm K-Jet en dat geen backfires geeft.
MITS -ja daar is tie weer- goed afgesteld!
Wat nog veel beter is.. (damp) Gas-injectie !
'oud' volvolvo-er 'Bozzma' van BS-Autotune bouwt namelijk dergelijke systemen in, in auto's ! dus een volledig programmeerbaar management met gas-injectie, perfect dus !
Kost dat veel? tja wat is veel? het is als je het goed wilt doen in het begin zeker een investering.
Maar het voordeel met een programmeerbaar systeem is dat je weet wat de motor doet, en zorgen dat de motor niet te arm of te rijk loopt, maar zoals het hoort !
dus ook beter voor de levensduur van je motor!
Ik denk persoonlijk dat er veel tussen de oren zit over het werkelijke verschil tussen 95 & 98 bij een STANDAARD (dus niet super getuned of wat dan ook) auto.
Als voorbeeld; mijn 242GT (met b21e k-jet motor), loopt zowel op benzine als gas, op beide brandstoffen doet hij dit prima !
Nu hebben een aantal mensen ook de auto gereden, zowel op benzine als op gas, en als ik dan vraag of ze verschil voelen krijg ik een 'nee' als antwoord.
Grappig.
Nu heb ik bij een rollenbankdag laatst de auto op zowel benzine als gas laten testen, en nu zit hier toch een goede 10p tussen, in het nadeel van LPG.
(nu komt dit omdat de LPG installatie poepierijk stond afgesteld... inmiddels opgelost...)
Wat wil ik hiermee zeggen ?
-> Ik geloof simpel weg niet dat mensen zo'n gevoelige kont hebben dat ze in hun standaard -goedafgestelde- auto het verschil voelen in power tussen 95 & 98.
Pingelt de auto op euro95 ? weet je dat heel zeker ?
En dat B21ET's zouden pingelen op euro95 bij 'volgas' zal hoogstwaarschijnlijk toch aan de afstelling van de motor liggen.
Dus 98 erin stoppen is dan een lapmiddel.. als je het mij zou vragen...
Er zijn namelijk zat B21ET's die meer dan het dubbele vermogen draaien zonder te pingelen, op euro 95 ! (maar dan met een fatsoenlijk motormanagement systeem).
OK, topicje K-Jet + LPG; kan het ? -> JAZEKR!
kan het ook goed? -> JAZEKER!
Nu is het bewezen dat de oude Necam gas-systemen goed werken icm K-Jet en dat geen backfires geeft.
MITS -ja daar is tie weer- goed afgesteld!
Wat nog veel beter is.. (damp) Gas-injectie !
'oud' volvolvo-er 'Bozzma' van BS-Autotune bouwt namelijk dergelijke systemen in, in auto's ! dus een volledig programmeerbaar management met gas-injectie, perfect dus !
Kost dat veel? tja wat is veel? het is als je het goed wilt doen in het begin zeker een investering.
Maar het voordeel met een programmeerbaar systeem is dat je weet wat de motor doet, en zorgen dat de motor niet te arm of te rijk loopt, maar zoals het hoort !
dus ook beter voor de levensduur van je motor!
