2 November 2009, 11:51
Jelmar schreef:Er zit dan echt iets 'gigantisch' 'fout' bij die B21ET motoren...
Dingen hebben een superlage compressie 7.8:1 (als ik me niet vergis) en 9 van de 10 keer zijn ze super rijk afgesteld.... en dan nog pingelen bij 95 brandstof.... hmmmmm
ja helemaal mee eens. met een dergelijk lage compressie en zo veel brandstof moet het niet snel mis gaan.
over E85, door de hogere klopvastheid en het koelende effect (ethanol verdampt minder makkelijk dus koelt de ingaande lucht wat meer) kun je meer turbodruk draaien en wat meer vervroeging (onder deellast). mijn B230F ging er met de juiste aanpassingen en wat andere ontsteking duidelijk beter door. koppel was echt goed. binnenkort eens kijken hoe ie met turbo werkt..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni