29 October 2009, 00:46
lijkt me eerder dat de timing wat verlaat moet worden voor euro 95.
toch maf dat een B21ET 98 oktaan nodig heeft met zulks lage compressie en laag vermogen/liter. Een latere FT met de hogere compressie doet het volgens mij gewoon goed op 95. Zal wel veel in het brandstof/ontstekings gebeuren zitten, dat is preciezer geregeld bij een latere turbo motor.
tussen 95 en 100 oktaan is bij onze t5 ook wel een verschil te merken.
toch maf dat een B21ET 98 oktaan nodig heeft met zulks lage compressie en laag vermogen/liter. Een latere FT met de hogere compressie doet het volgens mij gewoon goed op 95. Zal wel veel in het brandstof/ontstekings gebeuren zitten, dat is preciezer geregeld bij een latere turbo motor.
tussen 95 en 100 oktaan is bij onze t5 ook wel een verschil te merken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni