23 September 2009, 07:25
In principe moet de staalplamuut op blanke plaat gezet worden !
Als het dan strakgeschuurd is eerst in de spuitplamuur zetten en opnieuw strak schuren,daarna pas primer.
Als de primer erop gaat moet de auto eigenlijk al helemaal strak zijn!
Sommigen slaan de spuitplamuur over en zetten speciale vullende primer er in meerdere lagen vrij dik op. Dat werkt alleen als je de plamuur al heel strak geschuurd hebt,m.a.w. een ervaren of talentvolle plaatwerker bent.
Als je de spuitplamuur overslaat of plamuur op primer zet krijg je al gauw aftekening in het eindresultaat: dan zie je de randen waar de plamuur ophoudt aftekenen in de eindlak.
Vooral een achterscherm goed strak krijgen nadat er een wielrand in is gezet is een helse klus.
Als het dan strakgeschuurd is eerst in de spuitplamuur zetten en opnieuw strak schuren,daarna pas primer.
Als de primer erop gaat moet de auto eigenlijk al helemaal strak zijn!
Sommigen slaan de spuitplamuur over en zetten speciale vullende primer er in meerdere lagen vrij dik op. Dat werkt alleen als je de plamuur al heel strak geschuurd hebt,m.a.w. een ervaren of talentvolle plaatwerker bent.
Als je de spuitplamuur overslaat of plamuur op primer zet krijg je al gauw aftekening in het eindresultaat: dan zie je de randen waar de plamuur ophoudt aftekenen in de eindlak.
Vooral een achterscherm goed strak krijgen nadat er een wielrand in is gezet is een helse klus.