8 September 2009, 13:33
Zo ziet het eruit: http://www.pbase.com/stealthfti/image/25646324 zover steekt een klep naar beneden met een A nokkenas, 0.020" is 0,5 mm.
En: http://www.pbase.com/stealthfti/image/23855821 zo steekt een zuiger boven het blok uit. Volgens deze man 0.004" bij een B230FT motor, oftewel is 0,1 mm.
Een geplette standaard koppakking is 0.047", da's 1,2 mm.
Nog 0,6 mm te gaan tussen zuiger in BDP en maximaal geopende klep. Zuigerhoogte varieert een pietsie, sommige zuigers komen niet eens boven het blok uit, de meeste blokken lopen op dezelfde manier vrij.
Een V nokkenas geeft ca. 0,8 mm meer lift als een A as, dus de B200E en B230E zijn het haasje. Dat geldt ook voor de inlaatklep van de B230FB. En zeker voor de K nokkenas in sommige B23E's.
Als extraatje hebben de B19K en B200K, E en F een flinke hobbel op de zuiger, dat botst ook: http://i41.photobucket.com/albums/e253/a...090695.jpg
En: http://www.pbase.com/stealthfti/image/23855821 zo steekt een zuiger boven het blok uit. Volgens deze man 0.004" bij een B230FT motor, oftewel is 0,1 mm.
Een geplette standaard koppakking is 0.047", da's 1,2 mm.
Nog 0,6 mm te gaan tussen zuiger in BDP en maximaal geopende klep. Zuigerhoogte varieert een pietsie, sommige zuigers komen niet eens boven het blok uit, de meeste blokken lopen op dezelfde manier vrij.
Een V nokkenas geeft ca. 0,8 mm meer lift als een A as, dus de B200E en B230E zijn het haasje. Dat geldt ook voor de inlaatklep van de B230FB. En zeker voor de K nokkenas in sommige B23E's.
Als extraatje hebben de B19K en B200K, E en F een flinke hobbel op de zuiger, dat botst ook: http://i41.photobucket.com/albums/e253/a...090695.jpg
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969