7 September 2009, 20:56
Marc1970 schreef:Natuurlijk was de 700/900 de opvolger van de 200, maar omdat Volvo nou eenmaal auto's maakt voor het meer behoudende deel van de menschheid hebben ze een jarenlange traditie van oude modellen doorbouwen. De Katterug werd gebouwd tijdens de Amazon, de Duett werd geleverd met de Amazon ÃÂn de 140, de Amazon met de 140, de overgang 100 naar 200 lijkt abrupt maar alleen de voorste helft vd auto veranderde.Dat was dan toch maar een gevoel hoor. De Gentse fabriek is er in hoofdzaak gekomen om in de toenmalige EEG, nu de Europese gemeenschap te kunnen werken en alzo te kunnen wedijveren met merken van de gemeenschap. Zweden had toen nog minder banden met Europa dan nu.
De gepensioneerde huisartsen, antiekhandelaren en voetbalteamrijdende moeders bleven er maar om die ouwe karren zeuren bij de dealers.
Mijn Volvo's zijn trouwens gebouwd in Zweden, ik had altijd de indruk dat de meeste in Gent gebouwde Volvo's naar de VS gingen.
Wat Zweden maakte is de overgrote meerderheid in Scandinavie gebleven en naar Noord Amerika uitgevoerd en prijs je gelukkig want qua kwaliteit stond en staat Gent mijlenver boven Zweden.