7 September 2009, 14:15
Marty, in andere topics las ik dat je je al behoorlijk aan het toeleven bent tot het zandstralen.
Denk wel even goed over wat je terugkrijgt voor die ââ¬1500.
Ik denk dat je na het stralen een (dezelfde) auto in je schuur hebt staan die:
- gestraald is; dus geen lak meer heeft.
- de roestspekken zijn vervangen door gaten. (moeilijk met maatvoering bij lassen)
- hier en daar te hard gestraald of juist een stukje overgeslagen.
- hier en daar geen dekkende epoxy.
Kortom; je moet de auto nog steeds lassen en de epoxylaag bijwerken.
Misschien is het verstandig om de auto eerst te lassen; als je echt alles vervangt wat nog maar 99% is, is er ook geen "noodzaak" meer tot zandstralen. Dan is de auto 100% hard.
Van zandstralen wordt de auto niet hard, de roest is wel weg. Maar dat kan je met een slijptol ook.
Simpelgezegd denk ik:
Waar nu geen roest zit heeft de auto 40jaar lang de roest weerstaan en is dus een sterke plek. Sterke plekken zijn al goed en hoef je dus nix aan te doen. De roestplekken behandelen en klaar.
Maar om toch op je oorspronkelijke vraag terug te komen:
Ik ben wel eens in deze zaak geweest die helemaal vol staat met classics in opbouw: http://www.classicpassion.nl/shop/classicpassion.php.
De meeste (het gaat vooral om bijzondere wagens) zijn allemaal gezandstraald en in een grondlaaggezet. Ze zijn erg klantvriendelijk en kunnen jou ook vast wel het een en ander uitleggen over zandstralen. Dat zullen ze misschien niet zelf doen maar kunnen dan je denk ik wel bedrijven noemen die ze aanbevelen.
Denk wel even goed over wat je terugkrijgt voor die ââ¬1500.
Ik denk dat je na het stralen een (dezelfde) auto in je schuur hebt staan die:
- gestraald is; dus geen lak meer heeft.
- de roestspekken zijn vervangen door gaten. (moeilijk met maatvoering bij lassen)
- hier en daar te hard gestraald of juist een stukje overgeslagen.
- hier en daar geen dekkende epoxy.
Kortom; je moet de auto nog steeds lassen en de epoxylaag bijwerken.
Misschien is het verstandig om de auto eerst te lassen; als je echt alles vervangt wat nog maar 99% is, is er ook geen "noodzaak" meer tot zandstralen. Dan is de auto 100% hard.
Van zandstralen wordt de auto niet hard, de roest is wel weg. Maar dat kan je met een slijptol ook.
Simpelgezegd denk ik:
Waar nu geen roest zit heeft de auto 40jaar lang de roest weerstaan en is dus een sterke plek. Sterke plekken zijn al goed en hoef je dus nix aan te doen. De roestplekken behandelen en klaar.
Maar om toch op je oorspronkelijke vraag terug te komen:
Ik ben wel eens in deze zaak geweest die helemaal vol staat met classics in opbouw: http://www.classicpassion.nl/shop/classicpassion.php.
De meeste (het gaat vooral om bijzondere wagens) zijn allemaal gezandstraald en in een grondlaaggezet. Ze zijn erg klantvriendelijk en kunnen jou ook vast wel het een en ander uitleggen over zandstralen. Dat zullen ze misschien niet zelf doen maar kunnen dan je denk ik wel bedrijven noemen die ze aanbevelen.