6 September 2009, 13:23
Geen idee eigenlijk.
Ik denk dat een groot deel van de 240 rijders toch wel liefhebbers zijn. Je ziet het meestal wel aan de staat van de auto waar ze in rijden. Roest zegt je niks. Maar een liefhebber zal z'n auto meestal mooi doen glimmen.
En ook aan wat er in ligt kan je wel veel afleiden. Een volgestouwde station met werkmateriaal wil meestal zeggen dat het een werkpaard is waar nog echt gebruik van gemaakt word. Maar ook dan kan het een liefhebber zijn. Heel moeilijk soms.
Ik denk dat je het vooral ziet aan de reactie van de persoon van de wagen als hij jou tegenkomt. Ik kijk altijd met veel plezier als ik er nog eens eentje tegenkom. En als de persoon van de andere wagen ook glunderend achter z'n stuur zit wil dat al veel zeggen. ;D
Hier in Belgie is 1 op de 4 240's die je tegenkomt een diesel denk ik. Draai meestal snel men raampje wat open als ik er eentje zie. Weet je direct of het een diesel is. Dat geluid haal je er nog op 100 verschillende auto's zo tussenuit. Er zijn nergens zoveel diesels van de 240 verkocht als in Belgie denk ik. (ook 740 diesel is hier populair).
De mijne worden niet dealer onderhouden. Ik knutsel er veel liever zelf aan en komt dan ook een stuk goedkoper uit. Maar ik weet zeker dat er nog zijn die naar de dealer worden gebracht voor onderhoud.
Eigenlijk weet je het nooit zeker tot je er iemand over aanspreekt. Dan weet je het na 1 minuut al zeker of hij een liefhebber is of een gewone gebruiker.
Ik denk dat een groot deel van de 240 rijders toch wel liefhebbers zijn. Je ziet het meestal wel aan de staat van de auto waar ze in rijden. Roest zegt je niks. Maar een liefhebber zal z'n auto meestal mooi doen glimmen.
En ook aan wat er in ligt kan je wel veel afleiden. Een volgestouwde station met werkmateriaal wil meestal zeggen dat het een werkpaard is waar nog echt gebruik van gemaakt word. Maar ook dan kan het een liefhebber zijn. Heel moeilijk soms.
Ik denk dat je het vooral ziet aan de reactie van de persoon van de wagen als hij jou tegenkomt. Ik kijk altijd met veel plezier als ik er nog eens eentje tegenkom. En als de persoon van de andere wagen ook glunderend achter z'n stuur zit wil dat al veel zeggen. ;D
Hier in Belgie is 1 op de 4 240's die je tegenkomt een diesel denk ik. Draai meestal snel men raampje wat open als ik er eentje zie. Weet je direct of het een diesel is. Dat geluid haal je er nog op 100 verschillende auto's zo tussenuit. Er zijn nergens zoveel diesels van de 240 verkocht als in Belgie denk ik. (ook 740 diesel is hier populair).
De mijne worden niet dealer onderhouden. Ik knutsel er veel liever zelf aan en komt dan ook een stuk goedkoper uit. Maar ik weet zeker dat er nog zijn die naar de dealer worden gebracht voor onderhoud.
Eigenlijk weet je het nooit zeker tot je er iemand over aanspreekt. Dan weet je het na 1 minuut al zeker of hij een liefhebber is of een gewone gebruiker.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's