9 August 2009, 07:58
danielk schreef:Bedrading is belangrijk.
Dus zoek ik via de Automotive eerst naar de beste draad en ommanteling, mede omdat bij onze Audi de draad al na 10 jaar breekt maar die draait dan ook 110 graden en zit 180graden bij gesloten klep. Men praat over vinyl/pvc ommanteling maar voor mij lijkt het allemaal hetzelfde...
Deze leveranciers zegt er iets over:
http://www.rdae.nl/draad-en-kabel/enkela...ts_id/2424
Dan verzin ik mijn wensen: Dus 1 draad extra voor mijn 3e remlicht (LED), 1 draad extra om wellicht in de winter een kachelventilator op de klep te hangen.
Dat gaat vervolgens in de orginele stekkers met nieuwe koperverbindingen die niet alleen worden geknepen maar ook nog gesoldeerd. Hoewel over het solderen lopen de menngen sterk uiteen: Zowel bij een schroefverbinding(kroonsteen) als bij klemmen kan de soldeertin bij hogere temp gaan losraken waardoor er vonk vorming ontstaat. Ook kan de aansluiting draadje voor draadje gaan breken....
Dit is dus waarom er in de automotive soldeervrij wordt ingeklemd, ik soldeer NA het inklemmen alleen tussen voor en achterste klemverbinding waarbij ik het tin naar de voorste laat vloeien...
De standaard klemverbinding met plastik gebruik ik alleen voor accesoires en noodoplossingen.
[img][/img]