27 July 2009, 21:44
jos245 schreef:Mensen,lassen zonder kap: doe het niet, ook al is het maar even snel een paar puntlasjes zetten !!
En denk niet dat het ok is als je je ogen sluit onder het lassen,want dan vergis je jezelf.
Ik spreek uit eigen ervaring.Het is geen pretje als je bij zonnig weer constant het gevoel in je ogen hebt dat er steentjes in zitten.
mwoaah dat valt reuze mee hoor, als je maar een goede wijvinger/ogen synchronisatie hebt
het is een groter probleem voor je ogen als je steeds na het lassen in het nog roodgloeiende lasplekje kijkt, dat brand veel meer in op je ogen
ik ben autoschadehersteller, en zo afentoe heb ik ook een restauratieprojektje onder handen, en om eerlijk et zeggen heb ik meer last van een laskap dan zonder, in de meeste gevallen moet je lassen op lastig bereikbare en krappe plekken.
het enige wat ik na zo'n intensief lasdagje altijd wel moet doen is flink smeren met aftersun

ik heb zelf in de schuur ook een cebora bravo 155 staan, en dat is een prefect apparaat voor semiproffessioneel gebruik