21 July 2009, 15:46
Beste volvolvo-ers,
geweldig forum, heb al zoveel geleerd door hier uren rond te klikken. Maar nu de praktijk nog....
ik heb voor bijna niks een prachtige witte 245 uit 1988 gekocht. Wat een tank. Na enkele renault expressen en een paar ford escort wagons (u begrijpt ik ben muzikant :-) is dit een totale verademing. Volvo forever!
Het ding heeft echter behoorlijk wat roest rondom de voorruit en de onderkant van de deurpost (is dat al een dorpel?) van het bestuurdersportier.
Al deze plekken heb ik flink staan bewerken met een schroevendraaier, staalborstel en schuurpapier, daarna behandeld met een roestomzetter en vervolgens dicht gekit met glasvezelplamuur. Morgen ga ik de boel glad schuren en primeren.
Van een totaal andere dimensie is echter de achterkant. Om precies te zijn daar waar de achterklep aan de onderkant in de sponning (?) valt. Er zat ooit een sierstrip en precies op die plek is alles voor 50% doorgerot.
Nu is mijn vraag: heeft het zin om op die plek ook gewoon alles volgens bovenstaande werkwijze te behandelen, of wordt het lassen/nieuwe onderdelen?
Ik zal zo snel mogelijk ook wat foto's van een en ander plaatsen.
Alvast bedankt!
geweldig forum, heb al zoveel geleerd door hier uren rond te klikken. Maar nu de praktijk nog....
ik heb voor bijna niks een prachtige witte 245 uit 1988 gekocht. Wat een tank. Na enkele renault expressen en een paar ford escort wagons (u begrijpt ik ben muzikant :-) is dit een totale verademing. Volvo forever!
Het ding heeft echter behoorlijk wat roest rondom de voorruit en de onderkant van de deurpost (is dat al een dorpel?) van het bestuurdersportier.
Al deze plekken heb ik flink staan bewerken met een schroevendraaier, staalborstel en schuurpapier, daarna behandeld met een roestomzetter en vervolgens dicht gekit met glasvezelplamuur. Morgen ga ik de boel glad schuren en primeren.
Van een totaal andere dimensie is echter de achterkant. Om precies te zijn daar waar de achterklep aan de onderkant in de sponning (?) valt. Er zat ooit een sierstrip en precies op die plek is alles voor 50% doorgerot.
Nu is mijn vraag: heeft het zin om op die plek ook gewoon alles volgens bovenstaande werkwijze te behandelen, of wordt het lassen/nieuwe onderdelen?
Ik zal zo snel mogelijk ook wat foto's van een en ander plaatsen.
Alvast bedankt!
