20 July 2009, 18:31
Marc1970 schreef:Waarschijnlijk nog de originele wielkastranden, heb ik nog niet eerder gezien! Ik zou dit heel conservatief aanpakken, beginnen met de binnenkant (vanuit kofferbak) en de achterkant (vanuit de wielkast) goed uit te baggeren en waar nodig tot blank metaal schuren en met polyester matjes dichten. De buitenkant dito.
Waar het paneel aansluit op de dorpel ziet het er wat luchtig uit, maar ik denk dat je dat van binnenaf ook goed schoon kan maken.
Van binnenuit in de roest-stopper zetten, wielkast in de teer, paneel spuiten vanaf de sierstrip naar beneden. Ben je in een week weerskanten klaar. Slijptollen, boren, beuken en lassen kan altijd nog.
Oorzaak van dit al is natuurlijk het klapraampje en de bijbehorende roestige randen, en de ophoping van vuil achter de lip van de wielkastranden.
Wat een ongelofelijk roestige remschijven trouwens, dat de wielen nog draaiden. Oh nee, ik kijk ernaast.
Ik zal idd eerst eens beginnen met alles schoon te maken. Mijn verwachting is echter wel dat het lassen gaat worden aangezien er al grote delen in de plamuur en tectyl zitten...
Maar toch een vraag: hoezo is het zo uniek dat je de originele wielkastranden nog hebt?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164

