20 July 2009, 13:21
Marc1970 schreef:Nou zeg, je bent echt niks gewend. Er is wel het ÃÂÃÂn en ander te schuren, verven en teren, en er is al eerder aan dat ding gelast (redelijk netjes ook nog), maar verder is-ie in topconditie.
Ik zou de bruine aanslag er af halen, dikke zink en menie erover en klaar. De reeds aanwezige gaatjes in de bodem moet je zien als afwatering.
De voorschermen gaan er heel makkelijk af, daaronder wil nog wel eens een plekje zitten (elk gat kleiner dan je hand is een meevaller) ter hoogte van de motorkapscharnieren.
Steek je licht eens op onder de auto, waar de achteras aan de carrosserie vastzit, bij de kriksteunen en bij de schokbrekers. Ook waar de vooras aan de balken zit is een mottig hoekje.
Alle tectyl weghalen is zonde van je tijd (en van de tectyl), alleen daar waar het krokant aanvoelt ga ik verder graven.
De auto van oma, wat een vondst. Mijn opa en oma hadden alleen maar een Volvo 66 te vergeven.
Hi Marc,
dank voor je opbeurende tekst :-) elk gat kleiner dan je hand is een meevaller
De achterschermen zijn daarentegen wel echt rot (foto's zal ik nog even plaatsen) Zijn die ook makkelijk te vervangen?? Zo te zien heb jij al wat ervaring.
Aangezien de auto nogal familiebanden waarde heeft wil ik het echt goed aanpakken en iet over een paar jaar er achter komen dat ik te laat ben. vandaar de tectyl weghaal suggestie....
Martijn
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164