10 July 2009, 13:34
Ik haal vandaag mijn 740 tic uit de stalling. De auto is vorig jaar al behoorlijk aangepakt. Het wordt volgende week tijd om verder te gaan. Ik wil nu eindelijk het schommelende stationaire toerental gaan verhelpen. Hieronder een aantal vragen waar ik het antwoord niet op weet. Wie helpt me?
1. Is het mogelijk om een B200ET-motor te laten lopen op de ecu + luchtmassameter van een B230FT? Of moet ik dan meer dingen aanpassen?
2. Als ik alleen de LMM vervang, moet ik dan persÃÂ een LMM met de hetzelfde typenummer hebben, of werkt een andere LMM van Bosch met dezelfde afmetingen ook?
3. Als ik de oude veerpoten wil omwisselen met veerpoten van een later type 740 of 940 zonder ABS, is dat dan in elk geval mogelijk?
4. Is een Simons-sportuitlaat werkelijk een verbetering van de prestaties van de auto, of kan ik net zo goed een normale volvo 740 turbo uitlaat (=goedkoper) monteren?
5. Kan ik 17" Polaris-velgen zonder spacers monteren?
BVD
1. Is het mogelijk om een B200ET-motor te laten lopen op de ecu + luchtmassameter van een B230FT? Of moet ik dan meer dingen aanpassen?
2. Als ik alleen de LMM vervang, moet ik dan persÃÂ een LMM met de hetzelfde typenummer hebben, of werkt een andere LMM van Bosch met dezelfde afmetingen ook?
3. Als ik de oude veerpoten wil omwisselen met veerpoten van een later type 740 of 940 zonder ABS, is dat dan in elk geval mogelijk?
4. Is een Simons-sportuitlaat werkelijk een verbetering van de prestaties van de auto, of kan ik net zo goed een normale volvo 740 turbo uitlaat (=goedkoper) monteren?
5. Kan ik 17" Polaris-velgen zonder spacers monteren?
BVD
Volvo 740 tic '84.

