20 December 2005, 12:15
Het is klaar. Nieuwe distributieriem en verse klepstelplaatjes. Hij loopt rustiger en de tik is eruit. Heb ook nieuwe ontstekingsdelen gemonteerd tot en met de bobine aan toe.
De man waar ik de klepstelplaatjes van heb gekocht gaf de tip de rubber hoedjes die tussen de nokvolgers en de klep zitten te verwijderen. Ze zitten er om het mechanische geluid wat tegen te gaan, maar het effect daarvan is miniem. Een groot nadeel echter is, dat ze het meten van de klepspeling kunnen verstoren en je dus een te kleine klepspeling meet. Dat scheelde bij mij inderdaad. Om ze te verwijderen moet je dus de nokkenas demonteren. Ik heb de rubbertjes niet meer teruggezet en ik hoor eigenlijk geen verschil.
Dank voor jullie adviezen.
Geert
De man waar ik de klepstelplaatjes van heb gekocht gaf de tip de rubber hoedjes die tussen de nokvolgers en de klep zitten te verwijderen. Ze zitten er om het mechanische geluid wat tegen te gaan, maar het effect daarvan is miniem. Een groot nadeel echter is, dat ze het meten van de klepspeling kunnen verstoren en je dus een te kleine klepspeling meet. Dat scheelde bij mij inderdaad. Om ze te verwijderen moet je dus de nokkenas demonteren. Ik heb de rubbertjes niet meer teruggezet en ik hoor eigenlijk geen verschil.
Dank voor jullie adviezen.
Geert
Volvo 240 Van, B230F, 1991, 420Kkm<br />Moto Guzzi V65, 1985, 100Kkm<br />Citroen Xantia 2.0i, 1998, 250Kkm, automaat<br />Gazelle Populair, 20Kkm, 1975