22 June 2009, 11:34
Ticcie schreef:die zijn van een 360GLT. Op zich hele mooie velgen, maar vind ze een beetje misstaan op deze verder supermooie 343.
Zou zoiets nog wat waard zijn? Best leuk om belastingvrij mee te rijden voor je vrouw oid.
Klopt, zijn van een 360 GLT van vóór 1986. Dit zijn 'de' volvo velgen om te hebben op een 300 serie. Ik vind ze op deze 343 ook niet super staan. VÃÂÃÂl beter als de originele velgen. MAar nog niet goed genoeg.
Hij is onlangs getaxeerd op 5.000 euro. Niet echt veel in vergelijking met andere volvo-modellen. Want wat zou een 240 in A-min status opleveren? Ik heb hem te koop gehad voor 1.750,-. Maar ik heb geen enkele reactie gekregen. Dus ik bewaar de auto voor betere tijden. Waarschijnlijk zal het dan een project worden. 2 mogelijkheden:
1. 343 DLS/GLS R-sport namaken. Een 343 met B19 motor. Is maar heel kort in productie geweest, dus zijn heel zeldzaam. Dikke rij carburateurs erop, en houden als weekend-vertier
2. 363 CS replica. Dwz: Een 343 met B27E motor, met transaxle van een alfa en de nodige modificatie. Volvo heeft dit als prototype gebouwd. Ze wouden een groep B rally auto maken. De 363 CS was het prototype voor de straatvariant van deze auto. Het project is nooit doorgezet. Sommige zeggen dat er 11 van gemaakt zijn, sommige zeggen 7. Ik denk nog altijd maar 2. 1 staat in Zwede in een rallymuseum. nr. 2 zou zijn platgereden door de vrouw van de directeur van volvo in Helmond destijds.[img width=800 height=599]http://www.volvo300.dk/363_1.jpg[/img]