19 June 2009, 12:21
Mijn eerste Volvo was een 245 uit 93 met een B200f. Die deed het prima, ook in de bergen. Goede koppelingsplaten heb je wel nodig, maar dat is met alle auto's het geval :-)
Mijn 83-er met B23A op lpg heeft er duidelijk meer moeite mee. Ik ben er eens mee naar Texel geweest met de sleurhut erachter. Windje tegen daar tussen Wieringen en Den Helder had hij moeite om boven de 80 te komen, al denk ik dat hij op benzine het wel beter gedaan zou hebben.
Dat is ÃÂÃÂn van de redenen dat ik er een 745 TIC bij kocht. Met mijn 'oude' 245 zou ik het niet aandurven in de bergen. Misschien wel als de motor is aangepakt (en dat is de jouwe!) Ik heb ook een uitgestelde klep b.v.
Als je gaat, wel even nieuwe (of lpg-veren) achterveren eronder, anders zakt ie lekker door. En vergeet de OD maar :-)
Mijn 83-er met B23A op lpg heeft er duidelijk meer moeite mee. Ik ben er eens mee naar Texel geweest met de sleurhut erachter. Windje tegen daar tussen Wieringen en Den Helder had hij moeite om boven de 80 te komen, al denk ik dat hij op benzine het wel beter gedaan zou hebben.
Dat is ÃÂÃÂn van de redenen dat ik er een 745 TIC bij kocht. Met mijn 'oude' 245 zou ik het niet aandurven in de bergen. Misschien wel als de motor is aangepakt (en dat is de jouwe!) Ik heb ook een uitgestelde klep b.v.
Als je gaat, wel even nieuwe (of lpg-veren) achterveren eronder, anders zakt ie lekker door. En vergeet de OD maar :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68