16 December 2005, 20:03
Nou, ben vandaag bezig geweest met het verwijderen van het hele handeltje. De krukaspoelie is er af gekomen met de luchtsleutel en de auto vast op de handrem en in z'n achteruit.
Op advies van de klepstelplaatjesboer (Eddy Vos in H'sum) de klepspeling gemeten zonder de rubber hoedjes die onder de klepstelplaatjeshouders (goed woord he) zitten. Er blijken nogal wat verschillen tussen de diverse cylinders te zitten : van 0,30 tot 0,44.
Maandag ga ik de nieuwe klepstelplaatjes halen en kan het zaakje weer in elkaar. Ga er ook gelijk maar nieuwe v-snaren opzetten, daar was de rek ook wel uit.
Het stappenplan van Henqui komt aardig overeen met Haynes.
Groeten
Geert
Op advies van de klepstelplaatjesboer (Eddy Vos in H'sum) de klepspeling gemeten zonder de rubber hoedjes die onder de klepstelplaatjeshouders (goed woord he) zitten. Er blijken nogal wat verschillen tussen de diverse cylinders te zitten : van 0,30 tot 0,44.
Maandag ga ik de nieuwe klepstelplaatjes halen en kan het zaakje weer in elkaar. Ga er ook gelijk maar nieuwe v-snaren opzetten, daar was de rek ook wel uit.
Het stappenplan van Henqui komt aardig overeen met Haynes.
Groeten
Geert
Volvo 240 Van, B230F, 1991, 420Kkm<br />Moto Guzzi V65, 1985, 100Kkm<br />Citroen Xantia 2.0i, 1998, 250Kkm, automaat<br />Gazelle Populair, 20Kkm, 1975