9 June 2009, 23:16
'k Zal eens een poging wagen...... 

SaddieN schreef:Wat is een gezonde snelheid voor mijn B200K motor? En "mag" ik hard optrekken?
Wil je dat? Het is een '86-er Volvo. Dan had je misschien beter naar een WRC kunnen gaan zoeken. Rijdt hem in ieder geval warm voordat je gekke dingen doet. De meeste motoren (de jouwe ook) kunnen dan heel wat hebben.
Hoe houd ik de auto mooi schoon en laat ik 'm blinkie-blinkie-blinken?
Een aantal Volvolvo-leden (ikzelf inbegrepen) hebben goede ervaringen met Autoglym. Da's een merk, dus...... Op de site van die gasten (http://www.autoglym.nl) kun je dealers vinden waar het spul te koop is.
Hoe komt het dat het gele lampen-defect-lampje in het dashboard brandt, terwijl er geen defect lampje is te vinden?
Hoe komt het, dat mijn lampje nooit brandt, ook al is er een lamp kapot? Weg met dat ding. (Maar daarbij komt ook, dat ik een trekhaak heb met de aansluitingen op de b....l.....manier aangesloten, dus dat geeft alleen maar problemen) Voor de reparatieoplossing laat ik de vraag staan.
Is er in de Hoeksche Waard, of omgeving Rotterdam, een goede, behulpzame, vriendelijke, betrouwbare Volvo klusser, dealer of monteur?
Ligt er aan waarvoor. Ik woon zelf in Dordrecht. Voor de originele onderdelen heb ik (tot dusver) goede ervaringen met de dealer. Daarnaast is Woudenberg (Albra), Barneveld (Dries Bakkenes, volvoklassiekers.nl) of Moergestel (Scandcar en European Tuning) redelijk goed aan te rijden. Voor de rest ben ik ene "straatklusser". De zaken die ik zelf echt niet kan (of wil) doen, laat ik bij een lokale "ik doe alles"-garage doen (Stuurkogels.....)
Waarom klinken die originele speakers zo slecht?
Nogmaals: 1986. Kleine speakertjes, met de deur geen luchtdichte kast (voor het laag). Da's eigenlijk het enige dat ontbreekt. Op zich klinken de Volvo-speakertjes niet rot, maar het heeft geen body.
Tot zo ver. Morgen komen er vast en zeker weer een paar nieuwe vragen in me op...
`88 245, B230K, M47