8 June 2009, 12:22
Belg schreef:simplicity schreef:Asbest is in Belgie al meer dan 20 jaar verboden hoor. En als ze het ergens ontdekken is het ook met witte pakjes.(tenminste als het officieel gaat)Zwarte Flirt schreef:Ik zou toch alsjeblieft je longen een beetje in de gaten houden als je met dat molzand aan de slag gaat.
Ik weet niet of het in België verboden is, maar hier terecht wel. :-X :-X :-X
Hier mag dat allemaal nog gewoon, asbest mocht je tot voor kort ook nog gewoon behandelen maar 5km verderop als ik de grens over ga naar nederland moet het allemaal in witte pakjes en moeten hele buurten ontruimd worden :
Heb gewoon een stofkapje en een stof bril op en dat werkt verder uitstekend. De druk van de compressor is verder ook niet enorm hoog (max8bar, gemiddeld 6bar) dus echt stof fijn wordt het zand ook niet.
Zal volgende week foto's posten
Als ik van jou was: neem geen risicos, je hebt maar een keer longen, ogen.... Tis pas als het telaat is dat je weet wat je mist.
Ongeveer 9 jaar geleden hier het dak vernieuwt door een officiele dakdekker: 25mx10mx2 asbest platen vervangen door pannen en isolatie, de platen gingen gewoon zo het dak af
Citaat:Met wat plexiglas, hout en profieltjes kan je ook wel een luchtdichte kast maken.
Als je kan lassen maak je m van staal.
Kan nog niet lassen en de kast die ik nu heb ben ik voorlopig tevreden mee. Het doet wat het moet doen en ik was er mee klaar in een uurtje, el cheapo manier maar het werkt. En voor de grote onderdelen ga ik gewoon de wei in.
Tegen het stof een kapje op de mond en een stof bril op en dan is de kans op schade al heel klein.
245 GL => B230F aka De Rooie