5 June 2009, 20:22
Wat een heerlijke auto! Na twee maanden sturen ben ik eigenlijk best blij met dat ding. Wat opvalt is dat je snel veel kilometers rijdt zoals bijvoorbeeld een onverwacht retourtje Middellandse Zee... geen probleem. Heerlijk toeren over de Franse tolwegen!!!
Eerder noemde ik de slordigheden bij de aflevering. De meeste heb ik inmiddels verholpen en Wim's Classics zegt toe -volgens afspraak- om de kosten te betalen. Een paar van die slordigheden waren blokkerende gordels, niet werkende dashboardverlichting, andere kapotte lampjes, uit elkaar gerammeld slot van de achterklep en verstopte ruitensproeiers.
Ik heb de voorwielen laten balanceren; er waren nieuwe banden op gezet maar blijkbaar niet goed gebalanceerd. Ook heb ik de kruiskoppelingen in de aandrijfas gangbaar gemaakt met de vetspuit. De auto bromde nogal bij 80-100 km en dat is nu voorbij. De motor maakte bij toeren een ontzettende herrie wat bleek te komen door een loszittende afdekkap van de distributieriem. Boutjes erbij gezocht en herrie voorbij. Ook heb ik de kleppen gesteld wat bij de 'echte grote beurt' niet was gedaan. Ach, veel gedoe en ook wel teleurstellend voor een auto die tiptop met verse APK afgeleverd zou worden door een specialist. Echter door het zelf sleutelen heb ik de auto wel snel leren kennen en dat is leuk.
Bij FCP heb ik een boel onderdelen besteld om de auto verder te updaten maar die zending is sinds begin april onderweg ??? Het amerikaanse postbedrijf is het nu aan het uitzoeken. Dat is dus even balen.
Een aparte ervaring was afkeur bij de APK doordat de plaats van het chassisnummer niet overeenkwam met de beschrijving op het kentekenbewijs. Zit bij alle Volvo's (zo heb ik gehoord) rechts maar op het kenteken stond links. Met de car langs de RDW en binnen 2 minuten toezegging dat ik een gecorrigeerd deel 1 zou krijgen. Vandaag zat die inderdaad bij de post.
Eerder noemde ik de slordigheden bij de aflevering. De meeste heb ik inmiddels verholpen en Wim's Classics zegt toe -volgens afspraak- om de kosten te betalen. Een paar van die slordigheden waren blokkerende gordels, niet werkende dashboardverlichting, andere kapotte lampjes, uit elkaar gerammeld slot van de achterklep en verstopte ruitensproeiers.
Ik heb de voorwielen laten balanceren; er waren nieuwe banden op gezet maar blijkbaar niet goed gebalanceerd. Ook heb ik de kruiskoppelingen in de aandrijfas gangbaar gemaakt met de vetspuit. De auto bromde nogal bij 80-100 km en dat is nu voorbij. De motor maakte bij toeren een ontzettende herrie wat bleek te komen door een loszittende afdekkap van de distributieriem. Boutjes erbij gezocht en herrie voorbij. Ook heb ik de kleppen gesteld wat bij de 'echte grote beurt' niet was gedaan. Ach, veel gedoe en ook wel teleurstellend voor een auto die tiptop met verse APK afgeleverd zou worden door een specialist. Echter door het zelf sleutelen heb ik de auto wel snel leren kennen en dat is leuk.
Bij FCP heb ik een boel onderdelen besteld om de auto verder te updaten maar die zending is sinds begin april onderweg ??? Het amerikaanse postbedrijf is het nu aan het uitzoeken. Dat is dus even balen.
Een aparte ervaring was afkeur bij de APK doordat de plaats van het chassisnummer niet overeenkwam met de beschrijving op het kentekenbewijs. Zit bij alle Volvo's (zo heb ik gehoord) rechts maar op het kenteken stond links. Met de car langs de RDW en binnen 2 minuten toezegging dat ik een gecorrigeerd deel 1 zou krijgen. Vandaag zat die inderdaad bij de post.