28 May 2009, 08:54
Dikke en dunne stalen buis zitten 'los' in de waterpomp. Het enige wat ze op zijn plek houdt is roest, kalkaanslag en een knetterharde rubber ring. Die zit als het goed is bij de nieuwe waterpomp.
Mijn suggestie zou zijn de buis een paar keer al wrikkend rond te draaien, en te beginnen met de dikke want die kan het meest hebben en er zit een leuk oogje aan waar je een schroevedraaier door kan steken bij wijze van handvat. Die lange dunne wil nog wel eens verwokkelen.
Hier staan ze op, die vierkantige rubber ringen op de achtergrond:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=1069
En deze moet je ook hebben, gescande Service Manual van de B20A en B:
http://www.volvoamazonpictures.se/ bij Documents > Service Manuals
Mijn suggestie zou zijn de buis een paar keer al wrikkend rond te draaien, en te beginnen met de dikke want die kan het meest hebben en er zit een leuk oogje aan waar je een schroevedraaier door kan steken bij wijze van handvat. Die lange dunne wil nog wel eens verwokkelen.
Hier staan ze op, die vierkantige rubber ringen op de achtergrond:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=1069
En deze moet je ook hebben, gescande Service Manual van de B20A en B:
http://www.volvoamazonpictures.se/ bij Documents > Service Manuals
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969