27 May 2009, 12:52
Toen ik de 245 kocht merkte ik al dat er koelwater verloren ging. Dit werd bij de waterpomp naar buiten geperst.
Zojuist dus maar eens begonnen met de demontage ervan.
Eerst het koelwater afgetapt en de nodige slangen + radiator verwijdert. Volgens de haynes moest ik nu eerst de bouten losmaken die de leiding van de kachel vasthouden.
[img width=450 height=600]http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2259.jpg[/img]
Zo gezegd zo gedaan, behalve dat ik erachter kwam dat dus ook de achterste kachelslang los moet, omdat ik om een ÃÂÃÂn of andere reden de pijp niet los kan van de waterpomp.
Uiteindelijk heb ik besloten de slang los te koppelen van het T stuk waar ook de verdamper van de LPG installatie op zit.
[img width=450 height=600]http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2258.jpg[/img]
Zojuist dus maar eens begonnen met de demontage ervan.
Eerst het koelwater afgetapt en de nodige slangen + radiator verwijdert. Volgens de haynes moest ik nu eerst de bouten losmaken die de leiding van de kachel vasthouden.
[img width=450 height=600]http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2259.jpg[/img]
Zo gezegd zo gedaan, behalve dat ik erachter kwam dat dus ook de achterste kachelslang los moet, omdat ik om een ÃÂÃÂn of andere reden de pijp niet los kan van de waterpomp.
Uiteindelijk heb ik besloten de slang los te koppelen van het T stuk waar ook de verdamper van de LPG installatie op zit.
[img width=450 height=600]http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2258.jpg[/img]
![[Afbeelding: CIMG2256.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2256.jpg)