18 May 2009, 00:06
Ik denk dat de afstand van je werkstuk naar de anode niet te groot moet zijn om zodoende nog enige stroomsterkte over te houden. Heb eerst met weing soda gewerkt, stroomsterkte te laag, dan duurt het eigenlijk veel te lang. Je moet trouwens de anodes (plus) regelmatig schoonmaken, worden letterlijk weggevreten.
Gelezen dat de spanning er alleen is om de electrolyse in gang te zetten, stroomsterkte bepaalt het tempo.
Hogere spanningen zijn zeer gevaarlijk (en niet nodig). Ik ga zeker niet verder dan mijn acculadertje!!
Goed alternatief als je (helaas) geen straalcabine in de buurt hebt. Zal binnenkort eens wat van aluminium proberen.
Gelezen dat de spanning er alleen is om de electrolyse in gang te zetten, stroomsterkte bepaalt het tempo.
Hogere spanningen zijn zeer gevaarlijk (en niet nodig). Ik ga zeker niet verder dan mijn acculadertje!!
Goed alternatief als je (helaas) geen straalcabine in de buurt hebt. Zal binnenkort eens wat van aluminium proberen.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029