3 May 2009, 13:43
Hey Stinky
Ik heb er in zitten: buitentemperatuurmeter, klokje, olietemperatuurmeter, oliedrukmeter en voltmeter. Alles wat in een diesel kan dus.
Olietemperatuur staat bij mij meestal tussen 70 en 80 graden. Oliedruk staat ook bij mij steeds op vijf bar. Bij warm gedraaide stationaire motor zakt hij iets onder de 4 bar.
De voltmeter geeft voor de start ongeveer 8 volt aan. Hangt af van je batterij denk ik. Eenmaal draaiende motor geeft hij mooi 12 volt aan. Als ik echt alle nevenverbruikers aanzet in de wagen zie ik hem wel een klein beetje zakken. Maar ook dit hangt van de sterkte van je batterij af denk ik. De batterij die er bij mij inzit is eigenlijk iets te licht voor de diesel. Maar zolang ze goed bij laad blijft ze er in zitten.
Groeten
Ik heb er in zitten: buitentemperatuurmeter, klokje, olietemperatuurmeter, oliedrukmeter en voltmeter. Alles wat in een diesel kan dus.
Olietemperatuur staat bij mij meestal tussen 70 en 80 graden. Oliedruk staat ook bij mij steeds op vijf bar. Bij warm gedraaide stationaire motor zakt hij iets onder de 4 bar.
De voltmeter geeft voor de start ongeveer 8 volt aan. Hangt af van je batterij denk ik. Eenmaal draaiende motor geeft hij mooi 12 volt aan. Als ik echt alle nevenverbruikers aanzet in de wagen zie ik hem wel een klein beetje zakken. Maar ook dit hangt van de sterkte van je batterij af denk ik. De batterij die er bij mij inzit is eigenlijk iets te licht voor de diesel. Maar zolang ze goed bij laad blijft ze er in zitten.
Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

