24 April 2009, 15:22
Haynes er even op nagekeken: Zij hebben het over maar 2 aansluitingen. De dikke kabel die van de dynamo via de startmotor naar de accu loopt onder de zilverkleurige moer en de startslotaansluiting (dat lijkten 2 draden te zijn, kleur onbekend (Foto is z/w)) op de fastonstekker. Massa maakt hij m.i. op het blok, dus meer zou je niet nodig hebben.
Toch maar even buiten gekeken.... De twee dunne draden (Bij mij dus geel en blauw) zitten bij mij in 1 stekker op de fastonpen (het staafje). Nou heb ik een B230K, dus de kleuren zullen wel afwijken, maar er gaat in ieder geval niets onder de zwarte moer. Dat lijkt me overigens de massa-aansluiting van de solenoid, dus daar hoeft verder niets onder. Ik zou dus zeker geen poging wagen om te starten, want dan hang je de stuurstroom van je startslot (de plus 12V die van het slot afkomt bij het starten) direct aan massa. En dat knettert best, denk ik.
Succes!
Toch maar even buiten gekeken.... De twee dunne draden (Bij mij dus geel en blauw) zitten bij mij in 1 stekker op de fastonpen (het staafje). Nou heb ik een B230K, dus de kleuren zullen wel afwijken, maar er gaat in ieder geval niets onder de zwarte moer. Dat lijkt me overigens de massa-aansluiting van de solenoid, dus daar hoeft verder niets onder. Ik zou dus zeker geen poging wagen om te starten, want dan hang je de stuurstroom van je startslot (de plus 12V die van het slot afkomt bij het starten) direct aan massa. En dat knettert best, denk ik.
Succes!
`88 245, B230K, M47

