20 April 2009, 22:58
Van wat ik tot nu toe heb gezien heb ik alleen een voorste deel nodig van een latere 240. Klopt het dat dat het deel is met het steunlager en een schuifstuk erin? zo'n rubber schijf zie ik niet zo zitten, heb liever kruiskoppelingen. 740 as heeft toch de rubberen schijf?
De kadett heeft een lang staartstuk aan de bak zitten waardoor de cardanas maar ongeveer een meter lang is en uit 1 deel bestaat, een steunlager is er dus ook niet.. Bij de kadett zitten er twee kruiskoppelingen in waarvan de voorste met een glijdend stuk in de bak zit, deze kan dus in en uit de bak glijden om zo het lengteverschil bij in en uitveren op te vangen.
Als ik het steunlager laat vervallen kan ik de voorste helft van de as gebruiken nadat ik hem op lengte heb gemaakt. Met enig geluk past het kruisstuk zelfs op de Opel as en zoniet dan is dat vrij makkelijk aan te passen.
Iemand een goede foto van het voorste stuk van een 240 as voor mij?
De kadett heeft een lang staartstuk aan de bak zitten waardoor de cardanas maar ongeveer een meter lang is en uit 1 deel bestaat, een steunlager is er dus ook niet.. Bij de kadett zitten er twee kruiskoppelingen in waarvan de voorste met een glijdend stuk in de bak zit, deze kan dus in en uit de bak glijden om zo het lengteverschil bij in en uitveren op te vangen.
Als ik het steunlager laat vervallen kan ik de voorste helft van de as gebruiken nadat ik hem op lengte heb gemaakt. Met enig geluk past het kruisstuk zelfs op de Opel as en zoniet dan is dat vrij makkelijk aan te passen.
Iemand een goede foto van het voorste stuk van een 240 as voor mij?
Al ben je nog zo snel, mijn Alfa achterhaalt je wel...