16 April 2009, 09:56
Het afgelopen paasweekend naar de Ardennen afgedaald om een weekend sportief te doen samen met Gravenwalder en nog eens 11 kameraden.
Deze kans aangepakt om eindelijk eens een mooi stuk te kunnen rijden in de 245. Ik was al enthousiast natuurlijk, maar na dit weekend al helemaal. Heenreis aardig zwaarder als de terugreis door al het vloeibare goud en overige boodschappen die na het weekend wel op waren.
Bulten bij Luik, geen probleem. Terugreis kon je merken dat de wagen gewoonweg beter liep dan hij ooit gedaan heeft. Komt denk ik mede omdat we de hele weg terug op peut gereden hebben. Eigenlijk niet op de rechterbaan geweest, voelde zich heerlijk thuis op de linkerbaan.
Temperatuurmeter liep bij hogere snelheden en klimmen voor Luik nauwelijks op. Ook een ander leuke bijkomstigheid was dat ik er achter ben gekomen dat mijn dagteller afwijkt t.o.v. de GPS. Zo gaf de GPS bij de laatste tankbeurt aan dat het nog 213 km naar huis was. Bij thuiskomst stond de dagteller op zoôn 190 kilometer, verschil van 12%.
Voor wat het waard is rij ik op de gps dus beduidend zuiniger dan ik altijd gedacht had. Normaal stadsverkeer anders (lpg) 1 op 7,3 na 12% correctie wordt dit ineens 1 op 8,2!
Benzineverbruik op de terugreis met gemiddelde snelheden die niet misstaan op een linkerbaan, omgerekend zoôn 1 op 10!
Paar fototjes:
![[Afbeelding: IMG_0188.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/IMG_0188.jpg)
![[Afbeelding: IMG_0189.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/IMG_0189.jpg)
![[Afbeelding: DSC_4068.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/DSC_4068.jpg)
![[Afbeelding: DSC_4055.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/DSC_4055.jpg)
Deze kans aangepakt om eindelijk eens een mooi stuk te kunnen rijden in de 245. Ik was al enthousiast natuurlijk, maar na dit weekend al helemaal. Heenreis aardig zwaarder als de terugreis door al het vloeibare goud en overige boodschappen die na het weekend wel op waren.
Bulten bij Luik, geen probleem. Terugreis kon je merken dat de wagen gewoonweg beter liep dan hij ooit gedaan heeft. Komt denk ik mede omdat we de hele weg terug op peut gereden hebben. Eigenlijk niet op de rechterbaan geweest, voelde zich heerlijk thuis op de linkerbaan.
Temperatuurmeter liep bij hogere snelheden en klimmen voor Luik nauwelijks op. Ook een ander leuke bijkomstigheid was dat ik er achter ben gekomen dat mijn dagteller afwijkt t.o.v. de GPS. Zo gaf de GPS bij de laatste tankbeurt aan dat het nog 213 km naar huis was. Bij thuiskomst stond de dagteller op zoôn 190 kilometer, verschil van 12%.
Voor wat het waard is rij ik op de gps dus beduidend zuiniger dan ik altijd gedacht had. Normaal stadsverkeer anders (lpg) 1 op 7,3 na 12% correctie wordt dit ineens 1 op 8,2!
Benzineverbruik op de terugreis met gemiddelde snelheden die niet misstaan op een linkerbaan, omgerekend zoôn 1 op 10!
Paar fototjes:
![[Afbeelding: IMG_0188.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/IMG_0188.jpg)
![[Afbeelding: IMG_0189.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/IMG_0189.jpg)
![[Afbeelding: DSC_4068.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/DSC_4068.jpg)
![[Afbeelding: DSC_4055.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/DSC_4055.jpg)

