8 April 2009, 08:43
edwin schreef:Hier een paar oorzaken:Heb je nog de .63 behuizing? Met een .48 turbine heb ik bij de 242 Turbo zo goed als geen lag!
-maar last but not leastat vreselijke turbogat in combinatie met een 3,31 : 1 achteras.
Op de snelweg is het een goede combi.Lekker lage RPM's en toch trekkracht.De motor draait zo'n 3200 RPM
en dus werkt de turbo al mee.
Maar op het circuit is het dodelijk .Vanuit een bocht (2e versnelling) gasgeven en er gebeurt niks!De turbo moet eerst optoeren.
Uiteindelijk krijg je die duw in je rug ,maar dan ben je al bij het volgende rempunt.
Een b21et zonder opgetoerde turbo is crap.
Beter een B21A waarvan de 110 pk (gokje) meteen wakker zijn,dan de b21et met 155 pk waarbij je de paarden eerst moet wakker schudden.
En Dirk: wanneer je mee mag doen met een wildcard en dan zo'n tijd weet neer te zetten ...petje af!
Inderdaad echt knap van Dirk.
Hij was de enige met grote/brede velgen en banden op een rwd Volvo in klasse 2, ik denk dat de aanschaf van de Polaris velgen een goede koop was
met het oog op het verbeteren van de grip voor een evenement als de Elandrun. Dat grip belangrijk is, is voor mij wel gebleken, liever 100pk en (zo) veel (mogelijk)grip ten opzichte van 130pk (of meer) en continu over de vooras schuiven.btw: dat handrembochtje bij die k*tbocht was een goede oplossing!

Volgend jaar weer.
Plaatjes van mijn eerste run(1 van 6), geen goede lijnen ivm ontbreken stuurbekrachtiging (gebroken/losgelopen krukas pulley), heb tijdens dat eerste rondje volgens mij wel 2/3 keer door het gras gereden. Nee ik was niet de 740 die de tijdmeetapparatuur meenam

![[Afbeelding: 48200992241.jpg]](http://ruvo.yournetalbum.com/users/8255/21053/o/48200992241.jpg)
![[Afbeelding: 48200992248.jpg]](http://ruvo.yournetalbum.com/users/8255/21053/o/48200992248.jpg)


at vreselijke turbogat in combinatie met een 3,31 : 1 achteras.