11 December 2005, 00:16
injectoren kun je eventueel ook zelf reinigen, injectors uitbouwen slangetje op de injector, carburatuer cleaner erin, beetje druk erop, laten inweken voor een minuutje, perslucht/fietsenpomp erop, en dat 10 x ofzo totdat er weer een net patroon uit komt. Let wel op, carburateur cleaner is veel agressiever dan gewone ontvetter enzo, dus let op..
Heb ik bij mijn 240 ook gedaan (alleen is dat andere injectie, iets ander verhaal, maar dat heeft goed gewerkt..)
JW
PS, een lange rit kan niet echt veel kwaad, als de turbo geen echte druk opbouwt.
Ik zou zeker een goede turbo druk meter erop zetten, waar je de waarde in bar of PSI van kunt aflezen. het volvo metertje is niet echt super betrouwbaar.
Controleer ook ff of er geen lek zit in het slangetje naar de waste gate.
Anders klem de wategate gewoon open met wat ijzerdraad als je geen tijd hebt om er ff veel tijd in te steken..
Heb ik bij mijn 240 ook gedaan (alleen is dat andere injectie, iets ander verhaal, maar dat heeft goed gewerkt..)
JW
PS, een lange rit kan niet echt veel kwaad, als de turbo geen echte druk opbouwt.
Ik zou zeker een goede turbo druk meter erop zetten, waar je de waarde in bar of PSI van kunt aflezen. het volvo metertje is niet echt super betrouwbaar.
Controleer ook ff of er geen lek zit in het slangetje naar de waste gate.
Anders klem de wategate gewoon open met wat ijzerdraad als je geen tijd hebt om er ff veel tijd in te steken..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni