27 March 2009, 14:14
Vandaag de 240 weer laten goedkeuren en daarbij kwam enige speling op de linkerfuseekogel aan het licht (met bandenijzer opwippen terwijl de auto op z'n wielen staat). Met een adviescode als gevolg (niet dat ik daar wakker van lig).
Nu heb ik het Greenbook daarover eens gedownload en het blijkt dat de opgegeven fabrieksspeling 3 mm opwaarts mag zijn.
Voor de APK komt er dan nog ÃÂÃÂn mm opwaarts bij, en zelfs nog een millimeter zijwaarts. Het komt er dus op neer dat de wielen bijna van de auto vallen voordat ze afgekeurd mogen worden.
En er kwamen wat eisen over richtingsspecifieke banden en bandenmaten bij in mei vlgs. de keurmeester (behulpzaam als altijd). Met dank aan Garage Simons, Honselersdijk.
Klein overzichtje: http://www.autoadviezen.nl/Wijzigingen_per_Mei_2009.htm
Goed nieuws, de km teller hoeft het niet meer te doen!
Nu heb ik het Greenbook daarover eens gedownload en het blijkt dat de opgegeven fabrieksspeling 3 mm opwaarts mag zijn.
Voor de APK komt er dan nog ÃÂÃÂn mm opwaarts bij, en zelfs nog een millimeter zijwaarts. Het komt er dus op neer dat de wielen bijna van de auto vallen voordat ze afgekeurd mogen worden.
En er kwamen wat eisen over richtingsspecifieke banden en bandenmaten bij in mei vlgs. de keurmeester (behulpzaam als altijd). Met dank aan Garage Simons, Honselersdijk.
Klein overzichtje: http://www.autoadviezen.nl/Wijzigingen_per_Mei_2009.htm
Goed nieuws, de km teller hoeft het niet meer te doen!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969