26 March 2009, 21:06
Nee, geen turbo. Zal niets worden vanwege de keerringen die dan sneuvelen. Als ik nog eens ooit over een supercharger struikel, dan ga ik die wel proberen.
Niet gekeken naar topprestaties, maar naar brandstofbesparing, heb ik ervaren dat je houtgas uitermate arm kunt rijden. Je kiest een kruissnelheid en verarmt het mengsel zodat de motor precies nog zoveel vermogen levert dat de snelheid behouden kan blijven. Zou je dat met benzine doen, brandt er een gat in de zuiger. Op houtgas krijgt efficiëncy dus opeens een andere betekenis. Het is werkelijk mogelijk om 100 km te rijden voor 1 á 2 euro. Bijna CO2 neutraal als het autohout machinaal aanmaakt is. Geheel CO2 neutraal als je de brandstof met het handje aanmaakt en daarvoor niet teveel vlees eet.......
Het zal de wereld niet gaan redden en ook ik geloof in een toekomst voor de elektrische auto. Maar houtvergassing voor mobiele toepassingen ligt wel in het bereik voor iedere handige jongen met wat gereedschap in zijn schuurtje.
Groet,
DJ
Niet gekeken naar topprestaties, maar naar brandstofbesparing, heb ik ervaren dat je houtgas uitermate arm kunt rijden. Je kiest een kruissnelheid en verarmt het mengsel zodat de motor precies nog zoveel vermogen levert dat de snelheid behouden kan blijven. Zou je dat met benzine doen, brandt er een gat in de zuiger. Op houtgas krijgt efficiëncy dus opeens een andere betekenis. Het is werkelijk mogelijk om 100 km te rijden voor 1 á 2 euro. Bijna CO2 neutraal als het autohout machinaal aanmaakt is. Geheel CO2 neutraal als je de brandstof met het handje aanmaakt en daarvoor niet teveel vlees eet.......
Het zal de wereld niet gaan redden en ook ik geloof in een toekomst voor de elektrische auto. Maar houtvergassing voor mobiele toepassingen ligt wel in het bereik voor iedere handige jongen met wat gereedschap in zijn schuurtje.
Groet,
DJ