26 March 2009, 13:17
Zowel de BMW GS als de eend hebben een boxermotor. De eend is leuk om in te rijden maar de motor vind ik echt een feest.
De techniek van een 24X is niet ingewikkeld maar toch knap gecompliceerder dan een 2CV. Wat Dirk242 schrijft: luchtgekoeld dus geen water in je blok, geen waterpomp. Boxermotortje met een centrale carburateur, valt weinig aan af te stellen. De wielophanging is zeer doordacht en uiteindelijk verbluffend eenvoudig. Zeker als je de rijeigenschappen, comfort en belastbaarheid in ogenschouw neemt. De eend heeft voorwielaandrijving die ook van eenvoud aan elkaar hangt maar wederom: vernuftig. De 245 hangt aan elkaar van stangen en rubberen bussen. De eend heeft dat allemaal niet; ik zou er een ode over kunnen maken.
De techniek van een 24X is niet ingewikkeld maar toch knap gecompliceerder dan een 2CV. Wat Dirk242 schrijft: luchtgekoeld dus geen water in je blok, geen waterpomp. Boxermotortje met een centrale carburateur, valt weinig aan af te stellen. De wielophanging is zeer doordacht en uiteindelijk verbluffend eenvoudig. Zeker als je de rijeigenschappen, comfort en belastbaarheid in ogenschouw neemt. De eend heeft voorwielaandrijving die ook van eenvoud aan elkaar hangt maar wederom: vernuftig. De 245 hangt aan elkaar van stangen en rubberen bussen. De eend heeft dat allemaal niet; ik zou er een ode over kunnen maken.