8 December 2005, 11:16
Ton-Herman schreef:Ja dat ruitenkit ga ik proberen. Kun je mij vertellen waarom dat zo moeilijk is?
Ik ben bij de dealer geweest en heb met de schade-expert gepraat, en die zei dat dat hetzelfde principe is. Je moet een V-vorm uitsnijden in de spuitmond van het spuitmondje, en dan afstandbolletjes (8, rondom iedere hoek 2) plaatsen. Dan lijm rondom, en raam op zijn plek, wordt dan door eigen gewicht op zijn plek gehouden. Nadeel van butyl kit is dat je nooit zeker weet of het wel helemaal dicht zit, en lijm is beter. Verder weinig vershil.
Althans dat is zijn verhaal.
Weet je iets van de verwerkingstemperatuur van die lijm? Kan dat nu nog (onverwarmde garage) of is het beter te wachten?
Ruitenkit moet boterzacht zijn wil je het kunnen verwerken, of je moet de handspieren van Arnold Schwarzenegger hebben :lol:
Er bestaan speciale electrische opwarmkokers voor dat doel maar je kunt de tubes ook in heet water opwarmen.
Het is niet zozeer dat het zo moeilijk is, maar je moet het eigenlijk een keer gezien en gedaan hebben om de handigheid te pakken te krijgen.
p.s. gebruik wel huishoudhandschoenen ;als dat spul aan je handen komt,krijg je het er alleen af door het met een mesje met vel en al er af te schrapen.