Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ojee!
#5
240diesel schreef:t'kan ook zijn dat er een verstuiver open blijft staan.
het geluid dat je dan hoort is alsof er met een stalen hamer op je zuiger wordt geslagen.

als de tik er is kan je stuk voor stuk je brandstofleidingen even iets oplossen op de verstuiver.
de verstuiver die open blijft staan meldt zich doordat de tik verdwijnt op moment van opendraaien v.d. leiding (1/4 slag is voldoende).
als er bovendien dan brandstof uit komt soppen met luchtbellen heb je reden te meer om aan te nemen dat die verstuiver open blijft staan, er komt dan compressiedruk door je vertuiver naar boven.

oplossing is vaak een nieuwe verstuiver, schoonmaken kan wel maar dan moet je wel weten wat je doet.
wat nog wel eens vergeten wordt is te kijken waar de oorzaak ligt;
een br.st. inspuitpomp die te ver versleten is geeft slijpsel mee naar de verstuiver toe, dit kan de naald blokkeren in de stand "open".

hoe weet ik of de pomp versleten is?
draai de stopmagneet maar eens uit de pomp (eerst omgeving zeer goed reinigen) en kijk of er metaaldelen aan je magneet hangen of direkt onder de magneet in de pomp liggen, dit is een indikatie van pompslijtage.
mocht dat het geval zijn zit er meestal niet veel anders op dan revisie/vervanging pomp en verstuiver(s).

nogmaals werk schoon want anders maak je meer kapot dan dat je repareerd , in het dieselforum heb ik nog wat getikt over vervangen van verstuivers en andere wetenswaardigheden.

succes

succes

BEDANKT VOOR DE UITGEBREIDE TIP! is zowieso handig om te weten dit Wink
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord


Berichten in dit topic
ojee! - door Ik Rol - 17 March 2009, 15:04
ojee! - door volvo200liefhebber - 17 March 2009, 17:41
ojee! - door 240diesel - 17 March 2009, 19:24
ojee! - door Ik Rol - 19 March 2009, 15:56
ojee! - door Ik Rol - 19 March 2009, 15:58

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)