15 March 2009, 21:28
Hoi,
Het probleem is erg onduidelijk bij de solex van mijn zeer goed lopende B200k motor. Met koude motor start de auto meteen (beetje choke erbij pakken) en rijdt de auto goed. Ondanks de 360.000 km's loopt het blok als een zonnetje, zonder een drupje olie te verbruiken.
Als de auto na een rit stil gezet wordt en je gaat na een paar uur weer rijden, is het gedaan met de pret. Moeilijk starten, en bijna niet van de plek komen.
Waar het probleem in de carburateur precies zit, weet ik niet. Ik heb de carburateur onlangs nog eraf geschroefd en helemaal schoongemaakt. Daarvoor heb ik de solex volledig uit elkaar geschroefd. Toen alles weer schoon was, terug in de originele afstelling gezet en weer aangesloten. (Met koude motor, dus) rijden als een trein. Co-meting laten doen en slechts een kleine afstelling gedaan. Daarna na een paar uur weer willen rijden: geen beweging meer in te krijgen. Starten ging nog, maar dan moest de choke volledig uit. Maar meteen daarna hield de motor er mee op.
Kortom: gezeik.
Een stromberg is simpeler en betrouwbaarder. Het enige probleem is, dat er een ander inlaatspruitstuk op moet en dat de luchttoevoer aangepast moet worden. Maar het is goed te doen.
Ik heb daarover al een monteur gesproken.
Deze kan mij, tegen een zeer gunstige prijs, het hele gebeuren tweedehands leveren (stromberg, inlaatspruitstuk en luchtoevoer.)
Met hem ga ik dus ook even kijken wat handig is om te weten.
Mocht het straks allemaal weer lopen zoals het moet, dan kan ik je meer vertellen of deze ingreep ingewikkeld was.
Groeten,
Luuk.
(Mijn auto heet Olav.)
Het probleem is erg onduidelijk bij de solex van mijn zeer goed lopende B200k motor. Met koude motor start de auto meteen (beetje choke erbij pakken) en rijdt de auto goed. Ondanks de 360.000 km's loopt het blok als een zonnetje, zonder een drupje olie te verbruiken.
Als de auto na een rit stil gezet wordt en je gaat na een paar uur weer rijden, is het gedaan met de pret. Moeilijk starten, en bijna niet van de plek komen.
Waar het probleem in de carburateur precies zit, weet ik niet. Ik heb de carburateur onlangs nog eraf geschroefd en helemaal schoongemaakt. Daarvoor heb ik de solex volledig uit elkaar geschroefd. Toen alles weer schoon was, terug in de originele afstelling gezet en weer aangesloten. (Met koude motor, dus) rijden als een trein. Co-meting laten doen en slechts een kleine afstelling gedaan. Daarna na een paar uur weer willen rijden: geen beweging meer in te krijgen. Starten ging nog, maar dan moest de choke volledig uit. Maar meteen daarna hield de motor er mee op.
Kortom: gezeik.
Een stromberg is simpeler en betrouwbaarder. Het enige probleem is, dat er een ander inlaatspruitstuk op moet en dat de luchttoevoer aangepast moet worden. Maar het is goed te doen.
Ik heb daarover al een monteur gesproken.
Deze kan mij, tegen een zeer gunstige prijs, het hele gebeuren tweedehands leveren (stromberg, inlaatspruitstuk en luchtoevoer.)
Met hem ga ik dus ook even kijken wat handig is om te weten.
Mocht het straks allemaal weer lopen zoals het moet, dan kan ik je meer vertellen of deze ingreep ingewikkeld was.
Groeten,
Luuk.
(Mijn auto heet Olav.)