5 March 2009, 20:05
AMEN!
Helemaal eens met Zozo!
Mijn 264GL uit 1975 met B27E loopt ook nog steeds prima. Motor is idd zo slecht nog niet. Ja de latere types hebben idd wat wijdere olie kanalen maar de olie van tegenwoordig is ook stukken beter dan 35 jaar geleden en gooi ik er gewoon moderne synthetische 5w40 in. Verbruiken doet hij nauwelijks.
2 jaar geleden problemen gehad en liep de V6 ook op wat cilindertjes minder. Dit kwam puur door de injectors. Als ik u was zou ik deze stuk voor stuk even proberen of ze wel brandstof spuiten.
(injector eruit, motor proberen te starten en kijken naar het sproeibeeld) Het is een K-jet en deze injectors spuiten dan ook Kontinue. Ik heb toen 3 injectors voorzichtig open gepeuterd en vervolgens liep de V6 weer prima.
Naderhand wel 6 nieuwe geplaats en nu loopt ze weer helemaal super!
Helemaal eens met Zozo!
Mijn 264GL uit 1975 met B27E loopt ook nog steeds prima. Motor is idd zo slecht nog niet. Ja de latere types hebben idd wat wijdere olie kanalen maar de olie van tegenwoordig is ook stukken beter dan 35 jaar geleden en gooi ik er gewoon moderne synthetische 5w40 in. Verbruiken doet hij nauwelijks.
2 jaar geleden problemen gehad en liep de V6 ook op wat cilindertjes minder. Dit kwam puur door de injectors. Als ik u was zou ik deze stuk voor stuk even proberen of ze wel brandstof spuiten.
(injector eruit, motor proberen te starten en kijken naar het sproeibeeld) Het is een K-jet en deze injectors spuiten dan ook Kontinue. Ik heb toen 3 injectors voorzichtig open gepeuterd en vervolgens liep de V6 weer prima.
Naderhand wel 6 nieuwe geplaats en nu loopt ze weer helemaal super!
264 RULES!!!!

