5 March 2009, 16:51
Zo slecht zijn die motoren helemaal niet.. Het is gewoon het eerste project van volvo in cooperatie met de 2 andere merken.
Ik zelf heb een 78'r b27e nog geheel origineel ongereviseerd met onbekend aantal kilometers. En na 31 jaar gebruikt ie nog steeds geen druppel olie (nu loopt ie al weer bijna 3000 km en olie piel is nog perfect. Compressie (voorschrift 8 - 11 bar) vandaag nog gemeten en zit met alle 6 net over 9 bar gemiddeld. En dat nog allemaal met vermeend de slechtste uitvoering van alle prv's
.
No pun intended, maar ik krijg zo'n beetje het gevoel dat de 260 serie een stiefkindje is. Ook vanwege de vreemde samenwerking en voor die tijd nieuw gewaagt concept qua motor, voor de echte keiharde Volvo fanaten een beetje aan originaliteit heeft ingeboet. In ieder geval heb ik wel een paar keer zo'n reacties opgevangen bij andere volvo liefhebbers, zo van je "ja leuk maar het is toch een PRV". Maar ik ben er gewoon apetrots op
en heeft ie een bijzonder mooi neusje..
Als je een auto als werkpaard of racepaard gebruikt krijg je elke motor kapot en ik denk ook niet echt dat de 260 gemaakt is voor die doelgroep.
Deze motoren hebben merk ik zelf ook wel een complex en gevoelig vacuum, brandstof en onstekkingssysteem, daar zit ik ook flink meet te stoeien om op orde te krijgen. Het kan valse lucht zijn, verstopt, kromme luchtweger, lekke of fout afgestelde of elektronisch/mechanisch defecte ontseking, of injectoren vuil/versleten, brandstof drukregeling. Of een combinatie van verschillende factoren.
Je kan eigenlijk het beste het forum even doorzoeken naar Greenbooks, dan vind je links naar pdf Engelstalige garage handleidingen/vraagbaak voor brandstof en ontsekingssysteem.
Ik zit nu op de notebook en daar heb ik dielink niet in de favo's staan..
Ik zelf heb een 78'r b27e nog geheel origineel ongereviseerd met onbekend aantal kilometers. En na 31 jaar gebruikt ie nog steeds geen druppel olie (nu loopt ie al weer bijna 3000 km en olie piel is nog perfect. Compressie (voorschrift 8 - 11 bar) vandaag nog gemeten en zit met alle 6 net over 9 bar gemiddeld. En dat nog allemaal met vermeend de slechtste uitvoering van alle prv's
.No pun intended, maar ik krijg zo'n beetje het gevoel dat de 260 serie een stiefkindje is. Ook vanwege de vreemde samenwerking en voor die tijd nieuw gewaagt concept qua motor, voor de echte keiharde Volvo fanaten een beetje aan originaliteit heeft ingeboet. In ieder geval heb ik wel een paar keer zo'n reacties opgevangen bij andere volvo liefhebbers, zo van je "ja leuk maar het is toch een PRV". Maar ik ben er gewoon apetrots op
en heeft ie een bijzonder mooi neusje.. Als je een auto als werkpaard of racepaard gebruikt krijg je elke motor kapot en ik denk ook niet echt dat de 260 gemaakt is voor die doelgroep.
Deze motoren hebben merk ik zelf ook wel een complex en gevoelig vacuum, brandstof en onstekkingssysteem, daar zit ik ook flink meet te stoeien om op orde te krijgen. Het kan valse lucht zijn, verstopt, kromme luchtweger, lekke of fout afgestelde of elektronisch/mechanisch defecte ontseking, of injectoren vuil/versleten, brandstof drukregeling. Of een combinatie van verschillende factoren.
Je kan eigenlijk het beste het forum even doorzoeken naar Greenbooks, dan vind je links naar pdf Engelstalige garage handleidingen/vraagbaak voor brandstof en ontsekingssysteem.
Ik zit nu op de notebook en daar heb ik dielink niet in de favo's staan..