3 March 2009, 21:49
NAP is toch pas vanaf een bepaald jaar? 1998 of zo?
Daarom vind ik het altijd redelijk onzinnig dat iemand bijv. een 240 met 'aantoonbaar door NAP' aanbiedt.
Volgens mij is het trouwens de APK meester of garage die onderhoud pleegt die de km stand doorgeeft aan de NAP organisatie. Of niet? Nooit in verdiept eigenlijk...
Misschien is het zo dat, aangezien het waarschijnlijk een auto is van (ver) voor die tijd waarvan je info wilt weten (240 / 740??), er geen historie van de eerste 10 jaar van is. Dan kan best de tellerklok voor '98 al teruggedraaid zijn en vervolgens -inderdaad- keurig gevolgd zijn door NAP. Dan zul je toch bij zo'n auto moeten afgaan op de gestempelde onderhoudsboekjes en/of algehele staat van de auto als je het zeker wilt weten.
Daarom vind ik het altijd redelijk onzinnig dat iemand bijv. een 240 met 'aantoonbaar door NAP' aanbiedt.
Volgens mij is het trouwens de APK meester of garage die onderhoud pleegt die de km stand doorgeeft aan de NAP organisatie. Of niet? Nooit in verdiept eigenlijk...
Misschien is het zo dat, aangezien het waarschijnlijk een auto is van (ver) voor die tijd waarvan je info wilt weten (240 / 740??), er geen historie van de eerste 10 jaar van is. Dan kan best de tellerklok voor '98 al teruggedraaid zijn en vervolgens -inderdaad- keurig gevolgd zijn door NAP. Dan zul je toch bij zo'n auto moeten afgaan op de gestempelde onderhoudsboekjes en/of algehele staat van de auto als je het zeker wilt weten.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)