3 March 2009, 20:27
bon,
nieuwe bougiekabels, compressie gemeten en ontsteking opnieuw afgesteld.. De motor loopt regelmatiger, maar het schokken is nog altijd niet opgelost.
Waarschijnlijk gaat het toch in die verschrikkelijk ingewikkelde solex zitten. Nu, omdat de wagen vaak nog nadieselt, heb ik de fuel cut-off valve eens uit de carb gedraaid en wat blijkt: die is foetsie, afdekplaatje afgeknipt lijkt me. Als ik hem schakel, lijkt hij ook niet te werken.
De vorige eigenaar kon misschien niet meer starten door gesloten klep en als quick-fix is deze dan maar eruit gehaald? :-\
Nu steekt er wel nog een afgeknipt stompje in die ruimte, misschien dat dat een beetje stoort in de fuel doorstroom? Ik ga hem vervangen and keep my fingers crossed.
nieuwe bougiekabels, compressie gemeten en ontsteking opnieuw afgesteld.. De motor loopt regelmatiger, maar het schokken is nog altijd niet opgelost.

Waarschijnlijk gaat het toch in die verschrikkelijk ingewikkelde solex zitten. Nu, omdat de wagen vaak nog nadieselt, heb ik de fuel cut-off valve eens uit de carb gedraaid en wat blijkt: die is foetsie, afdekplaatje afgeknipt lijkt me. Als ik hem schakel, lijkt hij ook niet te werken.
De vorige eigenaar kon misschien niet meer starten door gesloten klep en als quick-fix is deze dan maar eruit gehaald? :-\
Nu steekt er wel nog een afgeknipt stompje in die ruimte, misschien dat dat een beetje stoort in de fuel doorstroom? Ik ga hem vervangen and keep my fingers crossed.