Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brandstoflek
#7
Dank voor de reactie, Marc.
Je sterkt me in mijn idee dat een carb-revisie geen kwaad kan. Overigens is de tip over de 360-onderdelen een goede, had hier geen idee van. Ik zal alleen toch voor een nieuwe revisieset gaan, want gebruikt vertrouw ik met dit soort dingen toch niet helemaal. Ik heb al het nodige afgezocht en weet dat ze beschikbaar zijn.
Voor wat betreft het terugzakken: Lastig verhaal. Ik ga mijn best doen........
Zoals aangegeven (ook door Stijn) is regelmatig gebruik het beste voor het startgedrag van de auto. Het niet goed afsluiten van de vlotternaald is blijkbaar zo minimaal dat het verzuipen (dat gebeurt alleen bij draaiende motor) niet snel zal gebeuren, tenzij er een flinke speling in de opening tussen naald en zitting zit. De retourleiding zal in zo'n geval het grootste overschot opvangen. Die naald hoeft bij stilstand alleen wat lucht door te laten, en dat gaat makkelijker dan benzine. Als de terugslagklep van de pomp dus niet goed sluit, druk er dus een leiding benzine op dat ding (iets overdreven....... )
Dan de beruchte wet van de communicerende vaten: de carb zit hoger dan de tank, dus bij stilstand zal de benzine het laagste punt opzoeken. En dat is niet de carburateur. De vlotterkamer zal niet leeglopen, dus de eerste slagen zal de motor dus wel maken als je start. En dat doet'ie ook!! Daarna is het over en moet ik redelijk doorstarten om hem aan de praat te krijgen.

Ik geef meteen toe: Ik val dit theoretisch aan. Zit ik er (serieus) naast, dan hoor ik dat graag. Misschien hoor ik wel liever dat ik zaken in het ontstekingssysteem na moet kijken...... ;D
Overigens: Je gaf aan dat de vlotter sponzig wordt. Waar is dat ding dan van gemaakt? (Ik kan me van vroegere sloopacties herinneren dat het een aluminium drijvertje was)(OK, geen Volvo)
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Berichten in dit topic
brandstoflek - door stijn - 25 February 2009, 15:38
brandstoflek - door jos245 - 25 February 2009, 20:46
brandstoflek - door stijn - 25 February 2009, 20:56
brandstoflek - door Marc1970 - 25 February 2009, 21:29
brandstoflek - door Martin245 - 25 February 2009, 21:59
brandstoflek - door Marc1970 - 25 February 2009, 22:18
brandstoflek - door Martin245 - 25 February 2009, 22:57
brandstoflek - door Marc1970 - 25 February 2009, 23:22
brandstoflek - door stijn - 26 February 2009, 02:13
brandstoflek - door Marc1970 - 26 February 2009, 09:48
brandstoflek - door stijn - 28 February 2009, 12:07
brandstoflek - door 240estate - 28 February 2009, 14:05
brandstoflek - door Marc1970 - 28 February 2009, 14:14
brandstoflek - door stijn - 3 March 2009, 20:27

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)