25 February 2009, 21:59
/quote: Is het een carburateur met luchtinlaat van bovenaf? Dat is een Solex Cisac, hopeloos ingewikkeld, met 20 gekleurde vacuumslangetjes eraan./unquote
Oh, ja maak me gelukkig. Dit is overigens de reden dat ik er tot dusver alleen geïnteresseerd naar heb staan kijken en verder niets......
Ik heb hetzelfde probleem: een aantal dagen stilstand is geen punt, 2 weken betekent doorstarten. Wel zonder (hand)choke, want anders verzuipt'ie acuut. Mijn vermoeden is eerlijk gezegd dat de vlotternaald niet goed meer sluit, waardoor de benzine terugzakt. Na 20 jaar en 269.000 ongereviseerde kilometers heb ik iets minder vertrouwen in het zorgvuldig sluiten van de naald en terugslagklep. (wat weer niet rijmt met het eerder genoemde verzuipen)
Misschien dat ik het lef nog eens heb als de EGR en pulsair zijn verdwenen. Dat reduceert het aantal vacuumslangetjes aanzienlijk waardoor ik een stuk minder fouten kan maken bij het opnieuw aansluiten. Dat die eraf gaan is zeker, ik heb een lekkage in 1 of 2 van de stalen buisjes die aan het spruitstuk zijn gelast. Klinkt als een kapotte spruitstukpakking. Maar da's weer een ander topic, denk ik.
Houd ons op de hoogte van je vorderingen. Het mag duidelijk zijn dat ik daar ook iets aan heb....
groet,
Martin.
Oh, ja maak me gelukkig. Dit is overigens de reden dat ik er tot dusver alleen geïnteresseerd naar heb staan kijken en verder niets......
Ik heb hetzelfde probleem: een aantal dagen stilstand is geen punt, 2 weken betekent doorstarten. Wel zonder (hand)choke, want anders verzuipt'ie acuut. Mijn vermoeden is eerlijk gezegd dat de vlotternaald niet goed meer sluit, waardoor de benzine terugzakt. Na 20 jaar en 269.000 ongereviseerde kilometers heb ik iets minder vertrouwen in het zorgvuldig sluiten van de naald en terugslagklep. (wat weer niet rijmt met het eerder genoemde verzuipen)
Misschien dat ik het lef nog eens heb als de EGR en pulsair zijn verdwenen. Dat reduceert het aantal vacuumslangetjes aanzienlijk waardoor ik een stuk minder fouten kan maken bij het opnieuw aansluiten. Dat die eraf gaan is zeker, ik heb een lekkage in 1 of 2 van de stalen buisjes die aan het spruitstuk zijn gelast. Klinkt als een kapotte spruitstukpakking. Maar da's weer een ander topic, denk ik.
Houd ons op de hoogte van je vorderingen. Het mag duidelijk zijn dat ik daar ook iets aan heb....

groet,
Martin.
`88 245, B230K, M47