12 February 2009, 21:26
@ william
nee, ik heb geen ervaring met een 244 automaat. Zijn wel mooie versies!
Mocht je een automaat zoeken, dan zou ik zeker een van vanaf 1983 zoeken, met een AW71 bak, met overdrive erop. Scheelt aanzienlijk in verbruik, zo heb ik gehoord, en is ook moderner dan de gedateerde BW35 en 55 bakken qua soepelheid. Oudere BW55 schijnt ook erg veel te verbruiken in een 244.
Ik weet wel dat de BW 35 (die volgens mij ook in de 240's tot 1978 zit) in de 164 van mijn vader (110 000 gelopen) nogal schokkerig opschakelt. Bak schijnt ontworpen te zijn in de sixties en is dus geen moderne automaat.
Nog iets, even vergeten te zeggen: kijk wel goed in welke staat de automaat verkeert voordat je een auto koopt, heb ooit eens proefgereden in een 78er 244 automaat waarvan de BW55 bak totaal kapot was, met origineel 110 000km (volledig aantoonbaar). Hij slipte aanzienlijk in D (1 en 2) en gaf een fluitend geluid.
Bakken kunnen een leven lang mee indien goed onderhouden, maar als ze kapot zijn, zijn ze ook echt kapot.
Veel succes met de zoektocht!
nee, ik heb geen ervaring met een 244 automaat. Zijn wel mooie versies!
Mocht je een automaat zoeken, dan zou ik zeker een van vanaf 1983 zoeken, met een AW71 bak, met overdrive erop. Scheelt aanzienlijk in verbruik, zo heb ik gehoord, en is ook moderner dan de gedateerde BW35 en 55 bakken qua soepelheid. Oudere BW55 schijnt ook erg veel te verbruiken in een 244.
Ik weet wel dat de BW 35 (die volgens mij ook in de 240's tot 1978 zit) in de 164 van mijn vader (110 000 gelopen) nogal schokkerig opschakelt. Bak schijnt ontworpen te zijn in de sixties en is dus geen moderne automaat.
Nog iets, even vergeten te zeggen: kijk wel goed in welke staat de automaat verkeert voordat je een auto koopt, heb ooit eens proefgereden in een 78er 244 automaat waarvan de BW55 bak totaal kapot was, met origineel 110 000km (volledig aantoonbaar). Hij slipte aanzienlijk in D (1 en 2) en gaf een fluitend geluid.
Bakken kunnen een leven lang mee indien goed onderhouden, maar als ze kapot zijn, zijn ze ook echt kapot.
Veel succes met de zoektocht!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)