11 February 2009, 22:05
Dat ligt eraan of je er veel mee op de snelweg gaat rijden, ik heb die auto om mee te toeren, voornamelijk op kleine wegen. Tot 90-100km/u is het geluidsniveau heel acceptabel, daarboven gaat de motor wel 'loeien'. Toerental weet ik niet precies, aangezien ik geen toerenteller erin heb (wel gekocht, nog niet ingebouwd). Ik schat zo'n 4000rpm bij 120km/u, uitgaande van de 82er met toerenteller in 4e versnelling (in wezen dezelfde bak).
Wat ook helpt is een fan met slipkoppeling inbouwen uit een later bouwjaar, kan makkelijk voor weinig geld, zodat hij niet al die tijd even hard meedraait. Scheelt een hoop in geluid.
Folders is alvast een leuke verzameling, geen enkele is precies hetzelfde :o: ik heb er 2 'dezelfde' folders van 1980 (met de kronkelweg op de kaft), beide Nederlands, en toch met hele andere foto's erin ;D
groeten en succes!
Wat ook helpt is een fan met slipkoppeling inbouwen uit een later bouwjaar, kan makkelijk voor weinig geld, zodat hij niet al die tijd even hard meedraait. Scheelt een hoop in geluid.
Folders is alvast een leuke verzameling, geen enkele is precies hetzelfde :o: ik heb er 2 'dezelfde' folders van 1980 (met de kronkelweg op de kaft), beide Nederlands, en toch met hele andere foto's erin ;D
groeten en succes!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)