11 February 2009, 16:10
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat er weinig aan de hand is.
Het kan zijn dat er een (minieme) lekkage is bij de waterpomp of een waterslang omdat je wel eens wat bij moet vullen. Je zou evt. het koelsysteem onder druk kunnen zetten en kijken of ergens een lekkage zichtbaar wordt.
De lauwe kachel kan ook als oorzaak een slecht werkende thermostaat zijn of verwarmingsbuizen die die los zijn gegaan van de kachel.
Witte drap aan de oliedop hoeft niet perse verontrustend te zijn. Gewoon om de zoveel tijd de dop met een doek goed schoonmaken.
Water op het lager liggende deel van de vloer aan de bestuurderszijde is een bekend probleem bij de Volvo 200 modellen. Het kan zijn dat het langs de deur of de deurstijl naar binnen loopt of via de voorruit of zelfs via het schutbord,vooral waar de motorkapkabel naar binnen komt wil het wel eens naar binnen lekken.
Om erachter te komen waar het lekt kun je met de waterslang de auto bespuiten. Wel moet je dan eerst de vloerbekleding van het schutbord losmaken en omhoogtrekken.
Het kan zijn dat er een (minieme) lekkage is bij de waterpomp of een waterslang omdat je wel eens wat bij moet vullen. Je zou evt. het koelsysteem onder druk kunnen zetten en kijken of ergens een lekkage zichtbaar wordt.
De lauwe kachel kan ook als oorzaak een slecht werkende thermostaat zijn of verwarmingsbuizen die die los zijn gegaan van de kachel.
Witte drap aan de oliedop hoeft niet perse verontrustend te zijn. Gewoon om de zoveel tijd de dop met een doek goed schoonmaken.
Water op het lager liggende deel van de vloer aan de bestuurderszijde is een bekend probleem bij de Volvo 200 modellen. Het kan zijn dat het langs de deur of de deurstijl naar binnen loopt of via de voorruit of zelfs via het schutbord,vooral waar de motorkapkabel naar binnen komt wil het wel eens naar binnen lekken.
Om erachter te komen waar het lekt kun je met de waterslang de auto bespuiten. Wel moet je dan eerst de vloerbekleding van het schutbord losmaken en omhoogtrekken.