Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koel/verwamingprobleem
Na wat topics op dit forum doorgespit te hebben over koel problemen wordt ik nog steeds niet erg veel wijzer. Mn volvo 244 van 81 met B23a motor wordt in de winter nooit lekker warm binnen in de auto, en zomers komt er ook nooit koude lucht uit de ventilatieopeningen. De motor komt wel lekker op temperatuur, maar de verwarming doet practisch niks en wordt eigenlijk alleen maar een beetje lauw. Nu denk ik zelf dat dát te wijten is aan een kachelkraantje die waarschijnlijk naar de fillistijnen is, en omdat mn blower toch al piept wilde ik dat binnenkort gaan oplossen als het weer wat warmer en vooral droger is. Het probleem is nu dat toen ik vorige week mn koelwater checkte ik een ruime liter water moest toevoegen. Nu is er wel een nieuwe radiateur geplaatst in augustus, dus kan het zijn dat er ergens wellicht een luchtbel zat ofzo. Sinds vorige week houd ik de boel in de gaten en hoewel mn koelwater minimaal gezakt is, hoef ik nog niks bij te vullen. Wel viel het mij op dat er in de oliedop water zat (witte aanslag) niet schokkend, maar toch... Ik rijdt vaak korte stukjes, dus daar kan het ook wel aan liggen. Na alle verhalen over teveel druk in het koelsysteem ben ik ook dat maar eens gaan checken. De dop van het expansievat kan ik er moeiteloos afdraaien, totaal geen drukopbouw, en het water in het expansievat is ook niet warm??? Nu vraag ik mij dus af: Is alleen mn kachelkraan naar de klote? of is er toch iets meer aan de hand. Ohja... de vloer aan de passagierszijde is ook nat, maar dat ruikt niet naar koelvloeistof maar gewoon naar water. Wie weet raad?
Antwoord

Berichten in dit topic
Koel/verwamingprobleem - door Splendid - 11 February 2009, 00:35
Koel/verwamingprobleem - door jos245 - 11 February 2009, 16:10
Koel/verwamingprobleem - door Splendid - 11 February 2009, 21:07
Koel/verwamingprobleem - door Rob - 11 February 2009, 21:39
Koel/verwamingprobleem - door basdeb - 13 February 2009, 00:13
Koel/verwamingprobleem - door 240diesel - 13 February 2009, 19:18
Koel/verwamingprobleem - door 240estate - 13 February 2009, 19:39
Koel/verwamingprobleem - door bazuin96 - 14 February 2009, 13:00

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)