10 February 2009, 19:25
244, zonder meer.
M'n vader heeft in de jaren '80 (na 2 x 164s tot dik 350 000 gereden te hebben) een 264GLE automaat van '82 gehad (toch met de 'betere' B28E motor), en heeft niets dan ellende met de motor gehad, o.a. lekke koppakkingen, kapotte nokkenassen. Bovendien 'zoop' hij benzine, ook in vergelijking tot de toch al niet zuinige, oudere, maar mooiere 164 B30E motor).
Heeft uiteindelijk de auto stilgezet met 150.000km toen zelfs geen enkele Volvo-garage hem meer wilde helpen met die V6 te repareren. Doodzonde, de auto was natuurlijk nog in prachtstaat, maar hij was daardoor bijna van zijn Volvo-geloof afgevallen... maar hij heeft toch maar een 740 gekocht waarmee hij ook weer probleemloos 450.000km mee heeft gereden (nou ja, op 1 startmotor en dynamo na dan ;D).
Dus ik zou zeker een 4-cilinder kopen. Of, als die V6 er op termijn mee ophoudt, een 4-cilinder inbouwen, want het blijven wel uitzonderlijk mooie luxe wagens voor die tijd, die 264GLE's.
@ Joost: een 264 is dus zeker mooier, maar de 244 is betrouwbaarder
Succes!
M'n vader heeft in de jaren '80 (na 2 x 164s tot dik 350 000 gereden te hebben) een 264GLE automaat van '82 gehad (toch met de 'betere' B28E motor), en heeft niets dan ellende met de motor gehad, o.a. lekke koppakkingen, kapotte nokkenassen. Bovendien 'zoop' hij benzine, ook in vergelijking tot de toch al niet zuinige, oudere, maar mooiere 164 B30E motor).
Heeft uiteindelijk de auto stilgezet met 150.000km toen zelfs geen enkele Volvo-garage hem meer wilde helpen met die V6 te repareren. Doodzonde, de auto was natuurlijk nog in prachtstaat, maar hij was daardoor bijna van zijn Volvo-geloof afgevallen... maar hij heeft toch maar een 740 gekocht waarmee hij ook weer probleemloos 450.000km mee heeft gereden (nou ja, op 1 startmotor en dynamo na dan ;D).
Dus ik zou zeker een 4-cilinder kopen. Of, als die V6 er op termijn mee ophoudt, een 4-cilinder inbouwen, want het blijven wel uitzonderlijk mooie luxe wagens voor die tijd, die 264GLE's.
@ Joost: een 264 is dus zeker mooier, maar de 244 is betrouwbaarder

Succes!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)