10 February 2009, 10:49
Zelf heb ik mijn twijfels over deze cijfers.
Want voor het merk Reliant (waar ik meer vanaf weet dan Volvo's) staan maar 132 registraties.
Nu heeft de Scimitar club ongeveer 100 leden, het is een owners club, dus iedereen heeft een Scimitar. Daarnaast zit er geschat nog wel 25% van de Scimitars buiten de club. Dus alleen aan Scimitars kom ik al op 125. Dan zijn er nog de kleintjes (driewielers en afgeleide vierwielers). Daar zijn er toch ook nog wel minimaal 125 van bekend, wellicht het dubbele.
Dus een groffe schatting geeft al zo'n 250 Reliants.
Als je dit vertaalt naar Volvo cijfers: er moeten er domweg veel meer zijn. Slechts 6600 van de 240's, terwijl ik er dagelijks meerdere zie? Ook 700's zie je nog regelmatig.
Van de C30 zouden er 4000 zijn (let wel, dit is een getal van een jaar geleden). Nu zie ik echt veel vaker een 240 of 700 dan een C30. Een C30 valt mij ook genoeg op, omdat dat een moderne opvatting is van Scimitar concept.
Want voor het merk Reliant (waar ik meer vanaf weet dan Volvo's) staan maar 132 registraties.
Nu heeft de Scimitar club ongeveer 100 leden, het is een owners club, dus iedereen heeft een Scimitar. Daarnaast zit er geschat nog wel 25% van de Scimitars buiten de club. Dus alleen aan Scimitars kom ik al op 125. Dan zijn er nog de kleintjes (driewielers en afgeleide vierwielers). Daar zijn er toch ook nog wel minimaal 125 van bekend, wellicht het dubbele.
Dus een groffe schatting geeft al zo'n 250 Reliants.
Als je dit vertaalt naar Volvo cijfers: er moeten er domweg veel meer zijn. Slechts 6600 van de 240's, terwijl ik er dagelijks meerdere zie? Ook 700's zie je nog regelmatig.
Van de C30 zouden er 4000 zijn (let wel, dit is een getal van een jaar geleden). Nu zie ik echt veel vaker een 240 of 700 dan een C30. Een C30 valt mij ook genoeg op, omdat dat een moderne opvatting is van Scimitar concept.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo