Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B20f
#2
De B20F is de lage compressieversie van de B20E. Ik zou alles van de B20A overnemen, is dezelfde lage compressie(1:8,7). Maar goed, het nut van exacte cijfers is beperkt bij zo'n oud bakkie. Daarom stel ik het ontstekingstijdstip af op het gehoor. Eigenlijk zo vroeg mogelijk.
Klepspeling en contactpunten zou ik wel vlgs. boekje doen (vooral die laatste zijn erg belangrijk voor de B20).

Hmm, de B20F is een aparte. Er zit vacuumverlating op, bij 700 rpm is de ontsteking slechts 5 graden BTDC. Die slang kan je eraf halen en afdoppen bij het spruitstuk, is alleen voor US emissie-eisen.
Dan bij 1500 rpm afstellen als een B20A, da's met een stroboscoop.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
B20f - door markfranken - 4 February 2009, 19:12
B20f - door Marc1970 - 4 February 2009, 20:45
B20f - door ruuds70 - 4 February 2009, 21:57
B20f - door markfranken - 4 February 2009, 23:31
B20f - door Dirk242 - 5 February 2009, 00:02
B20f - door Rob - 5 February 2009, 21:05
B20f - door ruuds70 - 5 February 2009, 21:50
B20f - door Rob - 5 February 2009, 22:15
B20f - door ruuds70 - 5 February 2009, 22:22
B20f - door markfranken - 6 February 2009, 09:15

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  V140 (1974) motorswap, van B20F maar B20a fvz144 5 6.557 30 April 2015, 09:13
Laatste bericht: Marc1970
  B20f KJet naar B20 met carburateur markfranken 5 4.072 28 September 2009, 21:00
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)