4 February 2009, 20:45
De B20F is de lage compressieversie van de B20E. Ik zou alles van de B20A overnemen, is dezelfde lage compressie(1:8,7). Maar goed, het nut van exacte cijfers is beperkt bij zo'n oud bakkie. Daarom stel ik het ontstekingstijdstip af op het gehoor. Eigenlijk zo vroeg mogelijk.
Klepspeling en contactpunten zou ik wel vlgs. boekje doen (vooral die laatste zijn erg belangrijk voor de B20).
Hmm, de B20F is een aparte. Er zit vacuumverlating op, bij 700 rpm is de ontsteking slechts 5 graden BTDC. Die slang kan je eraf halen en afdoppen bij het spruitstuk, is alleen voor US emissie-eisen.
Dan bij 1500 rpm afstellen als een B20A, da's met een stroboscoop.
Klepspeling en contactpunten zou ik wel vlgs. boekje doen (vooral die laatste zijn erg belangrijk voor de B20).
Hmm, de B20F is een aparte. Er zit vacuumverlating op, bij 700 rpm is de ontsteking slechts 5 graden BTDC. Die slang kan je eraf halen en afdoppen bij het spruitstuk, is alleen voor US emissie-eisen.
Dan bij 1500 rpm afstellen als een B20A, da's met een stroboscoop.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969